Javorniczky Áron hozzátette: természetesen minden társaságnak külön kell mérlegelnie, hogy milyen szolgáltatások, informatikai rendszerek helyezhetőek ki a felhőbe, és melyek azok a területek, ahol dedikált infrastruktúrára van szükség. Sok esetben éppen ezért a hibrid megoldások vezetnek sikerre, ezeknek a cégre szabott, költséghatékony kidolgozásában pedig fontos segítséget jelenthet az olyan megoldásszállító, mint az Invitel-csoport új cége, az Invitech Solutions.
Hangsúlyeltolódás az IT-szolgáltatások irányába
A tele- és infokommunikációs szolgáltatások esetében évek óta erősödik az a folyamat, hogy a lakossági és a vállalati igények egyre inkább eltérnek. Ezt támasztja alá az is, hogy míg néhány éve az IT-szolgáltatások csupán néhány százalékát tették ki az Invitel árbevételének, ma ez az arány már eléri az árbevétel negyedét.
Az ügyfélfókusz az, ami leginkább meghatározta az Invitel-csoport átalakítását. A másfél éve megkezdett átalakítások részeként egy éve szegmensekbe szerveztük az üzletágat, hiszen jelentős eltérések lehetnek az ügyféligényekben a nagykereskedelmi, a középvállalati, a nagyvállalati és a kormányzati szegmensben. Egyre fontosabb szerepet kap az is, hogy ICT-szolgáltatóként iparágak szintjén dolgozzuk ki a testre szabott megoldásokat. Az Invitech Solutions létrehozása is ezt az IT-szolgáltatások irányába történő hangsúlyeltolódást erősíti – összegezte a vállalati és nagykereskedelmi üzletág vezetője.
Felgyorsult az ICT-piac fejlődése
Javorniczky Áron szerint a mai infokommunikációs szolgáltatások hatalmas üzleti lehetőséget jelentenek a cégek számára, de csak akkor, ha megfelelően élnek vele. Bár a felszínen egyszerűsödött, a háttérben ugyanakkor jóval komplexebbé vált az infokommunikáció, így a vállalatok számára egyre nehezebb házon belül biztosítani ezt a szaktudást és infrastrukturális hátteret.
„A hazai tendenciákat tekintve is egyre több cég dönt úgy, hogy a saját belső informatika irányából nyit a kiszervezés felé. Ugyanakkor továbbra is nagyon fontos az IT-döntéshozók és az IT-szakemberek szerepe a vállalatoknál, de ma már a mély technológiai tudás helyett sokkal inkább az számít elsődlegesnek, hogy az üzletet értsék. A technológiai háttér és a költséghatékony megoldások biztosítására ott vannak az olyan megoldásszállítók, mint az Invitech Solutions. Tapasztalataink azt mutatják, hogyha a cégek továbbra is heterogén, szétszórt alvállalkozói körön keresztül kezelik az informatikát, az időigényes, költséges és kockázatos is lehet” – fejtette ki az üzletágvezető.
Sokszor találkozunk azzal is, hogy a vállalatok saját rendszerei, eszközei, a megvásárolt szoftverlicenszek a hasznos élettartamuk alatt elavulnak vagy feleslegessé válnak, például az üzleti igények gyors változásából fakadóan. Erre gondolok, amikor azt mondom, hogy nem a felhőben, nem a kiszervezett informatikában lenni ma már kockázat – emelte ki Javorniczky Áron.
Az Invitech Solutions a száz legnagyobb hazai település mindegyikét, a legnagyobb 500 magyarországi cég négyötödét fedi le saját hálózattal. Több mint 9000 kilométeres, országos lefedettségű optikai gerinchálózattal, 11 nemzetközi határkeresztező összeköttetéssel rendelkezik. A vállalat adatközponti infrastruktúrája négy budapesti telephelyű létesítményére épül, melyekben összesen több mint 3000 négyzetméteres terület áll rendelkezésre.