2015 a „rentabilitás éve” volt az Auchan Magyarország Kft.-nél. A vállalat immár harmadik éve önfinanszírozó a beruházásait tekintve, ami azt jelenti, hogy sem beruházásaihoz, sem működéséhez nem vesz fel banki hitelt, vagy használ fel csoport szintű finanszírozást. A hivatalosan leadott pénzügyi eredmények alapján az áruházlánc éves bruttó forgalma 2015-ben 337,6 milliárd forintra nőtt, amely az előző évi eredményekhez képest közel 3,6 százalékos emelkedést jelent. Az elmúlt évben is emelkedett a hipermarket adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA), 10,1 milliárd forintra, amely 19 százalékos növekedést jelent.
A kimutatások szerint a vállalat mérleg szerinti eredménye elérte a 2,2 milliárd forintot, és közben folytatva az elmúlt évek tendenciáit, 0,7 százalékkal csökkentette működési költségeit. Mindemellett pedig 2015. október 1-jétől a vállalat átfogó bérfejlesztést hajtott végre az áruházi munkakörökben, mellyel mintegy 1,2 milliárd forintot fektet be egy év alatt.
A vállalat hosszú távra tervező és felelős működése során az elmúlt 18 évben mintegy 200 milliárd forintnyi beruházást valósított meg Magyarországon – emelték ki közleményüükben. Ebből, a magyar számviteli törvény szerint lezárt 2015-ös pénzügyi évben mintegy 3,5 milliárd forintot költött olyan beruházások megvalósítására, mint a debreceni és a szigetszentmiklósi új üzemanyag-töltőállomások megnyitása – amelynek eredményeképpen már 16-ról 18-ra nőtt az áruházak mellett található benzinkutak száma. Az áruházlánc 2014-ben bevezetett törzsvásárlói hűségprogramját, az Auchan Bizalomkártyát 2015-ben már a töltőállomásokon is elérhetővé tette.
Az Auchan közleményében kijelentette: elkötelezett a magyar beszállítók mellett, ezért előnyben részesíti a hazai szállítókkal való együttműködést, melynek köszönhetően 2015-ben beszállítóinak 86 százaléka magyar volt. A vállalat folyamatosan fejlesztette sajátmárkás termékeit élelmiszer, illetve nem élelmiszer kategóriában is. Ennek eredményeképpen egy év alatt közel 800 új hazai fejlesztésű sajátmárkás terméket vezetett be az áruházlánc, így a vásárlók Magyarországon jelenleg mintegy 5 000 sajátmárkás termék közül válogathatnak, melyekből közel 2 000 élelmiszer. A vállalat a sajátmárkás termékek fejlesztésébe a vásárlóit is bevonta, így a 2015-ben a Budaörsön kialakított TesztVilágban megkóstolhatják és kipróbálhatják a termékeket.
Továbbra is középpontban a vásárlók
Az áruházlánc már mind a 19 hipermarketben kialakított egy külön részleget, ahol a vásárlók egy helyen megtalálhatják a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő laktóz-, glutén- és cukormentes, illetve bio termékeket is. A vállalat további célja az egészséges választék és a nemzetközi konyha fejlesztése, hogy még szélesebb kínálatot tudjon biztosítani vásárlói számára.
A munkatársak képzésére, a megváltozott munkaképességű munkatársak foglalkoztatására 2015-ben is nagy hangsúlyt fektetett az Auchan, melynek eredményeképp újabb két évre megkapta a Salva Vita Alapítvány által alapított Fogyatékosság-barát Munkahely elismerést. A megváltozott munkaképességű munkatársak száma meghaladta a 360 főt, és az Auchan célja, hogy 2016-ban vállalaton belüli arányuk 6 százalék fölé emelkedjen, példát mutatva ezzel a többi hazai vállalatnak is. Az áruházlánc társadalmi felelősségvállalásának középpontjában is a fogyatékkal élők és a hátrányos helyzetű fiatalok támogatása áll. Az Auchan az Ifjúságért Alapítvány 2016-ban ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, és ebből az alkalomból 20 magyarországi civil szervezetnek mindösszesen 170.000 eurót fog odaítélni az áruházak környezetében, a helyi közösségekben élő 5-25 éves fiatalok fejlesztésére megalkotott projekt támogatására.
A 2016-os év fókuszában az új imázs és az online kereskedelem bevezetése lesz
„Nagy energiát fektetünk abba, hogy vásárlóinkat választékunkkal, szolgáltatásainkkal, megújuló bevásárló tereinkkel minél jobban ki tudjuk szolgálni, és a felmerülő igényeikre gyors válaszokat tudjunk adni. Ennek megfelelően 2016 őszén elindítjuk e-kereskedelmi tevékenységünket is, mely által még könnyebbé és kényelmesebbé tesszük a bevásárlást. A 2015-ös pénzügyi évben vállalatunk rentábilissá vált, és 2016-ban is mindent megteszünk azért, hogy tovább javítsuk pénzügyi eredményeinket, illetve hogy pozitív eredményeket tudjunk bemutatni az Auchan családi részvényeseinek és dolgozóinknak, akik szintén a vállalat részvényesei, és a számuk évről-évre nő – mondta el Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója. – A 2016-os évünk fókuszában továbbá a megújulás, a vállalat imázs váltása, az új arculat bevezetése áll. Új vállalati irányvonalunknak megfelelve termékeinken keresztül szeretnénk emlékezetesebbé tenni mind a vásárlást, mind pedig az otthon töltött pillanatokat. Mindezt új szlogenünk is kifejezi: Nagy választék kalandból. Auchan.”