Már csak két nap van hátra, hogy elkezdődjön a nyári sportszezon: június 10-én a labdarúgó Európa-bajnokság résztvevőinek, augusztus 5-étől az olimpikonoknak, szeptember 7-étől pedig a paralimpikonoknak szurkolhatunk. Ebben az időszakban nemcsak a sportolók és a szurkolók, de a legnagyobb cégek is beindulnak, hiszen a világeseményeknek köszönhetően fogyasztók millióihoz juttathatnak el.
Ennek persze ára van, hiszen csak Észak-Amerikában a 2015-ös becsült szponzorköltségek meghaladták a 21 milliárd dollárt, aminek megközelítőleg 70 százaléka sportszponzorációra ment. „Az olyan világcégek, mint az adidas, a Carlsberg, a Coca-Cola, a Hyundai vagy a McDonald’s, az ikonikus sportesemények szponzorálásával elért ismertséget arra használják fel, hogy tovább erősítsék piaci pozíciójukat. Ez pedig befektetési szempontból is izgalmas” – állítja Zobor Zsuzsanna.