Az IKEA arra kéri vásárlóit, hogy aki korábban HYBY, LOCK vagy RINNA mennyezeti lámpát vásárolt, vigye vissza bármelyik IKEA áruházba, ahol visszakapja a teljes vételárat.
Az áruházlánc egyébként a vásárlóktól értesült arról, hogy a mennyezeti lámpa üvegburája leesett. Néhány esetben orvosi kezelésre volt szükség, egy esetben pedig össze is kellett varrni a sebet.
A bútoráruház közleményében hangsúlyozta, kiemelt fontosságot tulajdonít a termékbiztonságnak. Minden terméküket a megfelelő törvényi előírások és szabványok szerint tesztelnek és hagynak jóvá, mielőtt értékesítésre kerülnek – tették hozzá. Mindezek ellenére több sajnálatos balesetről is értesültek, melyek során a LOCK és a HYBY mennyezeti lámpák leesetek a mennyezetről. A vásárlóik biztonsága és a további incidensek elkerülése érdekében hívják vissza az adott termékeket és visszafizetik azok teljes vételárát.
A HYBY és a LOCK mennyezeti lámpák minden IKEA-piacon kaphatók voltak, a LOCK 2002, a HYBY 2012 óta vásárolható meg. A RINNA mennyezeti lámpa 11 európai országban és Kínában került forgalomba 2010-ben.
A HYBY, a LOCK és a RINNA mennyezeti lámpák bármelyik IKEA áruházba visszavihetők, ahol a lámpák teljes vételárát visszafizetik. A vételár visszatérítéséhez a vásárlást igazoló nyugtára (számlára) sincs szükség. További információ érhető el a cég weboldalon és központi információs vonalán, a 06-1-460-31-60-as telefonszámon.