A 418 kis- és középvállalkozás, és nagyvállalat döntéshozói körében végzett online kutatás rámutatott: a munkavállalók jutalmazása valamilyen formában mára már beépült a hazai vállalatok üzleti gyakorlatába, ugyanakkor a jutalmazások tudatos rendszerbe foglalása terén még van hová fejlődniük a cégeknek.
A felmérés szerint előremutató, hogy a megkérdezett vállalatok fele már egy átfogó jutalmazási-elismerési stratégiát dolgozott ki a dolgozók hatékony motiválására.
Pénz híján nem adnak, akik nem adnak
A Sodexo kutatása szerint azok a cégek, akik nem adnak eseti juttatásokat, leginkább a hiányzó anyagi fedezetre hivatkoznak (38 százalék), illetve azt gondolják, hogy inkább az állandó juttatások fejlesztése növeli a munkatársak elkötelezettségét (27 százalék).
Az év végi időszakot kiemelten kezelik a cégek: a megkérdezettek háromnegyede tartotta különösen fontosnak, hogy a kollégák munkáját megköszönje az ünnepek közeledtével.
Arra a kérdésre, hogy milyen alkalmakkor jutalmazzák munkavállalóikat, a karácsonyi jutalmat jelölték meg a legtöbben: a válaszadók 77 százaléka ilyenkor osztja ki a céges elismeréseket. Emellett jellemző jutalmazási alkalom még az üzleti-pénzügyi évhez kötött céges teljesítmény bónusz a válaszadók 32 százaléka szerint, valamint az olyan jeles alkalmak megünneplése, mint egy gyermek születése, a születésnap vagy akár a nőnap, 18,5 százalék szerint.