Kiemelt figyelmet kapnak az innovatív startupok, illetve segítik a határon túli magyar és az anyaország cégei közötti együttműködést. Így a korábbi eszközökre építve az új programmal még szélesebb lehetőséget nyújtanak a magyar kkv-nak a külpiaci jutáshoz – összegezte a társaság vezérigazgatója.
Ducsai-Oláh Zsanett hozzátette: a programban exportorientált stratégiát valósítanak meg, a legpiacképesebb iparágakban 20-30 már eddig is sikeres exportőrt további lehetőséghez segítik, ezek a cégek pedig zászlóshajóként utat nyithatnak a többi magyar vállalkozásnak is.
Áldomással könnyebb lesz
A programban a kiváló magyar élelmiszerek külpiaci megjelenéséhez megalkották az Áldomás ernyőmárkanevet, amely a magyar élelmiszeripari termékek egységes megjelenítését szolgálja.
Sikeres üzletembereket keresnek
Ducsai-Oláh Zsanett szólt arról is, hogy a programban építenek a magyar származású külpiacon sikeres üzletemberekre is, akik kapcsolataik, gazdasági súlyuk révén segítenének az anyaország cégeinek.
- A sajtótájékoztatón Klimovitsky Szabó Szilvia, a kereskedőház partnere elmondta: Kaliforminában él, alelnöke a magyar-amerikai kereskedelmi kamarának, befektetési vállalkozást vezet, kapcsolati hálózatát felajánlotta a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak.
- Hrivnák Tünde, a By Me divatmárka tulajdonosa és tervezője sikeresen juttatta külpiacra prémium kollekcióját, amely magyar népi motívumot – kalocsai, matyó – használ, autentikus, professzionális kézi hímzéseket alkalmaz.
- Bokrosi Máté, a Zador Fine Bar szappanmárkanév tulajdonosa kiemelte, hogy a kereskedőházzal közösen lépett külpiacra, tavaly Dubaiban és Moszkvában mutatta be termékeit, jelenleg 8 országban értékesítenek.
- Antal Csaba, a Velo-track kerékpárnyomkövető ötletgazdája arról számolt be, hogy egyéves IT-cégként a kereskedőház izraeli kiállításon való részvételi lehetőségére jelentkeztek, és mutathatták be terméküket, amely iránt jelentős az érdeklődés – összegezte az MTI.