Az IT Business informatikai szaklap idén először osztotta ki „Az év üzletfejlesztése” elismerést.
„Az Invitel hagyományos távközlési vállalatból az évek alatt vezető infokommunikációs szolgáltatóvá vált. ICT-portfóliónk részét jelentik a felhőalapú megoldások, a szerverhoszting, a rendszerintegráció, az applikációfejlesztés és a teljes vállalati IT-kiszervezés is. A díj fontos elismerés számunkra, visszaigazolása annak, hogy a 2012-ben újrafogalmazott üzleti stratégia a vállalat jövője, fejlődése szempontjából is meghatározó lépésnek bizonyult” – nyilatkozta a Gazdasági Rádiónak Javorniczky Áron, az Invitel vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
„Az üzletfejlesztési díj és az ISO 20 000 tanúsítvány megszerzése abból a szempontból is fontos mérföldkőnek számít, hogy mindkettő külső elismerése a fejlesztési folyamatainknak. A díj a piaci szereplők részéről való pozitív visszajelzés, az ISO 20 000 tanúsítvány pedig azt mutatja, hogy ICT-szolgáltatásaink a nemzetközi szabványok szigorú normáit is sikeresen teljesítették” – tette hozzá.
Minősített szolgáltatások
A megszerzett informatikai szolgáltatás-irányítási rendszereket minősítő tanúsítvány az ügyfelek számára nyújtott HelpDesk, illetve szerverhoszting (szerverelhelyezés) szolgáltatásokra, a helyszíni informatikai támogatásra és a távoli infrastruktúra-üzemeltetési rendszereinkre vonatkozik, és három éven keresztül érvényes – összegezte az infokommunikációs vállalat a témában nemrégiben kiadott közleményében.
Üzleti tipp az Inviteltől
Miért érdemes a bérelhető informatikában gondolkodni?
A vezérigazgató-helyettes a Gazdasági Rádió kérdésére elmondta: elsősorban a hazai közép- és nagyvállalati szegmensben tapasztalható, hogy egyre fontosabbá válik a telekommunikációs és IT-megoldások „egy kézből” történő kiszolgálása. Például az adathálózati vagy hangszolgáltatásokkal kapcsolatos tenderek gyakran kiegészülnek IT-komponensekkel is, így például szerverelhelyezéssel vagy különböző informatikai outsourcinggal is.
A vállalatok számára a saját megoldásaikhoz képest több területen is költségcsökkentést jelenthet, ha szolgáltatói környezetben helyezik el a szervereiket. A költségoptimalizálás praktikus része az energiaköltségek csökkenése, illetve az is, hogy a szolgáltató biztosítja a szerverek állandó 24 órás felügyeletét.
„Ha tovább lépünk, és dedikált vagy virtualizált kapacitásbérlésről beszélünk, akkor az is jelentős előnynek számít, hogy az ügyfelek a saját rendszereikhez képest sokkal rugalmasabb, skálázható szerverszolgáltatáshoz jutnak. Emellett a cégek mindig a kor sztenderdjeinek megfelelő szervereket bérelhetnek, vagyis az a teher is lekerül a vállalkozásokról, hogy költséges beruházásokkal 4-5 évente megújítsák a saját rendszereiket” – részletezte Javorniczky Áron.