„A fiatal generáció rendkívül nyitott minden újra, hajlandó kockáztatni és a kíváncsiság is hajtja őket, mindezek a kreativitást is erősítik, és elvezetnek az innovációhoz. Másrészt ez a generáció már abban nőtt fel, hogy mobilkommunikációs eszközöket használ. Számukra teljesen természetes, hogy az életük része a Skype, a közösségi oldalak vagy más online megoldások. Nyilván ez a tapasztalat is több ötletet generál” – összegezte a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal munkatársa, aki már évek óta részt vesz a zsűri szakmai munkájában.
Dr. Peredy Zoltán az InnoSchool-pályázatok tapasztalatairól elmondta: közös volt a pályaművekben, hogy a diákok az oktatást emberközelibbé, interaktívabbá szeretnék tenni, a korábbi, szerintük egyoldalú tudásátadás helyett. Így nem meglepő, hogy az általuk felvázolt jövő iskoláiban infokommunikációs eszközök és mobil alkalmazások sora támogatja az oktatást. Természetesen voltak olyan ötletek, amelyek ma még utópisztikusnak tűnnek, vagy esetleg nem voltak elég kidolgozottak, de a diákok gondolkodásmódját jól tükrözték a pályázatok. Szerintük a mai gyorsan változó világunkban az infokommunikációs eszközök elterjedése lehet a hatékonyabb oktatási rendszer egyik kulcsa.
Nézze meg az Invitel InnoMax Gáláról az összefoglalót!
InnoSchool-nyertesek
Kőbányai Kertvárosi Általános Iskola
„A jövő iskolája, ahogyan mi szeretnénk” című kreatív rajzos videójukban bemutatták, hogyan válhatnak az órák sokkal interaktívabbá a jövőben. Például szerintük nem lesz szükség többé tankönyvekre, mert azokat okoseszközök fogják helyettesíteni.
Szentgotthárdi III. Béla Szakképző Iskola és Kollégium
„Digitális iskola” című pályamunkával vettek részt a versenyben, és a középiskolai kategóriát meg is nyerték. Anyagukban kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság, várakozásaik szerint a tanítás pedig hordozható eszközökön, asztalba épített tableteken és interaktív táblákon zajlik majd.
KAVOSZ Különdíj
A számos ötletes pályázat arra ösztönözte a zsűri egyik tagját, Krisán Lászlót, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatóját, hogy felajánljon egy különdíjat, amelyet az egyik leginnovatívabb módon pályázó, a XV. kerületi Károly Róbert Általános Iskola nyert el. Az „Álom, álom, édes álom” című pályaműben két diák egy rapvideóban számol be a jövő iskolájáról, ahol szintén információs táblák, okosasztalok, saját eszközök segítik és színesítik a tanulást.
Komoly pályázatok érkeztek a „Ne Szórakozz!” kategóriában
Az InnoApps Díjra beérkezett fiatal fejlesztői pályázatoknál nehéz dolga volt a zsűrinek. Dr. Peredy Zoltán elmondta: a mobil applikációk egyre inkább teret nyernek, hiszen megkönnyíthetik a munkát, a tanulást, a mindennapi életünket, így például segíthetnek a közlekedésben, az információszerzésben, de a szabadidő hasznos eltöltésében is.
„Az elmúlt évek alapján elmondható, hogy az Innoapps ‘Ne Szórakozz!’ kategóriában egyre több és egyre komolyabb applikációt neveznek be a diák-, illetve a 30 év alatti fejlesztők. Idén Fábián Ádám és Regéczy Zoltán Imre orvostanhallgatók pályaműve, egy iPad-re írt humán anatómia atlasz lett a zsűri által legjobbnak ítélt applikáció. De a dobogós pályázatok mindegyikénél kiemelhető a társadalmi hasznosságuk, vagy az, hogy üzleti lehetőségeket is rejtenek. Úgy gondolom, hogy ezekről a fejlesztésekről még hallani fogunk a jövőben” – tette hozzá a szakértő.