Üzleti tippek

Így csinálhat pénzt a Facebookból

A hazai kkv-k is egyre jobban nyitnak a Facebook felé, de még mindig rengeteg a hiányosság. Sokan elbagatellizálják a közösségi oldal fontosságát, ez viszont árt a márkaépítésnek, és a hőn áhított pluszbevételt sem hozza meg.

Természetesen a Facebook sem csodaszer, de a vevők, ügyfelek felé történő B2C, vagyis business-to-consumer kommunikációban erősen ajánlott. Természetesen még a cégek közötti B2B-n is érhetünk el vele eredményeket. Ha okosan használja, akkor egy trendi, vevőbarát és mondhatni, megfizethető kommunikációs csatornát hozhat létre – véli Héjj Szilárd MarketingArc.

Típushibák – Kezdőknek és haladóknak

Személyes profil vs. céges oldal

Még mindig lehet olyan vállalkozásokat találni, amelyek személyes profillal vannak jelen a Facebookon, így ezeket csak „ismerősnek” lehet jelölni.

A marketingszakértő szerint ez abszolút szembemegy az üzleti érdekkel, hiszen a magánprofilból nem lehet rajongókat gyűjteni, nincsenek látogatói statisztikák, sőt még hirdetni sem lehet hatékonyan. Az online kommunikáció alapja márpedig az, hogy minden mérhető legyen!

Kezdő lépések a céges Facebookhoz

Kattintson a személyes oldalán, a jobb felső sarokban lévő „háromszög” ikonra, és az „Oldal létrehozása” menüpontra. Itt kiválaszthatja, hogy vállalkozás, szervezet, termék stb. számára szeretne új oldalt. Szintén a háromszögre kattintva tud majd váltani a személyes és az üzleti profil között.

A kattintások nyomában – Használjon linkrövidítőt!

„Ez egy tuti tipp, mégis kevesen ismerik” – emelte ki Héjj Szilárd MarketingArc. Ha külső weblapokat, videókat oszt meg, akkor ne az eredeti url-t másolja be, hanem egy rövid, generált, mérhető linket. A módszer saját tartalom (weblap, blog) ajánlása esetén is hasznos lehet, de akár az ismerőseivel az FB-n megosztott tartalom kattintásait is mérheti. Ajánlott program: goo.gl

A túl sok és a túl kevés sem jó

A közösségi oldal márkaépítésre, kapcsolattartásra kiváló lehetőség, de nem arra való, hogy a rajongókat állandóan ajánlatokkal bombázza. Néha lehet ilyen bejegyzés is, de erre sokkal célszerűbb a hirdetési funkciót használni. A másik véglet, ha ritkán frissül az oldal, ami szintén rossz üzenet a nagyközönség felé.

Tipp: érdemes legalább hetente néhányszor posztolni, de a napi 4-5 bejegyzéstől (kivéve a híroldalak) több már zavaró lehet a követők számára.

Helyesírás és fordítás

Ajánlott weblapok: helyesiras.mta.hu, e-nyelv.hu. Ha hibázott, akkor utólag is szerkesztheti a poszt szövegét. Sőt, akár az előre beütemezett bejegyzéseit is korrigálhatja a Facebook-oldal adminfelületén a „Bejegyzések” menüpont alatt.

Ha idegen nyelven is hirdet, akkor a szakértő óva int a fordítóprogramok használatától. A szakemberek segítségét itt sem szabad megspórolni, mert különben a rosszul vagy félre fordított szöveggel hiteltelenné válik a célcsoport szemében. Mindez evidens kellene, hogy legyen, mégis gyakran lehet találkozni Google Translate-tel lefordított hirdetésekkel.

Mire használhatja a céges Facebook-oldalt?

– értékesítés-támogatás és -növelés

– márkaépítés, a célcsoport megismerése, új ügyfelek „bevonzása”

– egyszerűbb ügyfélszolgálat, válságkezelés

Ajánlott videó

Olvasói sztorik