A vállalat kínai érdekeltségének vezérigazgatója, Jochem Heizmann a dpa hírügynökségnek adott interjúban jelentette be, hogy a konszern kínai termelési kapacitását 2019-ig évi ötmillió autóra növeli. A tervek eddig négymilliós gyártást irányoztak elő 2018-ig.
Az ázsiai országban az autókereslet növekedési ütemének némi lassulása várható ugyan, a Volkswagen azonban ezzel együtt is a következő öt évre a piac évi 5-8 százalékos bővülésére számít, és ezen belül is saját eladásainak az átlagot meghaladó mértékű növekedését várják.
A német autógyártó eladásainak januári váratlan 0,7 százalékos éves szintű csökkenése Kínában a nem elegendő termelési kapacitásra vezethető vissza – véli a vezérigazgató. „A januári adatok kivételesnek számítanak, mert éppen új modelleket vezetünk be, és még folyamatban van a kapacitásbővítés. Ahol évente 300 napon át folyik a munka, ott nem sok idő marad az új modellek gyártásához szükséges technológiai átállásra” – tette hozzá.
A vállalat kínai eladásai tavaly 12,4 százalékkal 3,67 millióra emelkedtek: az Audi értékesítései ezen belül 17,7 százalékkal, a VW eladásai pedig 10 százalékkal növekedtek.
Felmérték a keresletet – Egy tanulmányautó modellje Pekingben még 2011-ben (Fotó: MTI / EPA / Adrian Bradshaw)
Januárban a kínai autópiac összességében 10 százalékos növekedést mutatott. A CAAM (China Association of Automotive Manufacturers) autóipari szakmai szervezet azonban a teljes évre 8 százalékos növekedéssel számol a tavalyi 9,9 százalék után. A korábbinál lassúbb növekedési ütem azonban még így is jóval meghaladja bármely más autópiac bővülését – összegezte az MTI.
Jochem Heizmann a különféle ösztönzőknek köszönhetően az elektromos mobilitás gyors ütemű terjedésére számít Kínában. A tisztán elektromos járművek elterjedéséhez azonban még technológiai áttörést kell elérni az akkumulátor-gyártásban, a Volkswagen ezért a belsőégésű és villanymotort is egyaránt alkalmazó, vegyes üzemű plug-in hibrid kocsik gyártására helyezi a hangsúlyt.
A társaság a tervek szerint 2020-ra „hat számjegyű” mennyiségben tervezi az elektromos hajtású, többségében hibrid, kisebb részben pedig tisztán e-autók értékesítését az ázsiai országban.