Üzleti tippek

Kínába kéne menni

A nemzetközi nagyvállalatok vezetői szerint a lassuló gazdasági növekedése ellenére továbbra is Kína a világgazdaság legfontosabb motorja, az első számú feltörekvő piac – derült ki a Boston Consulting felméréséből.

A gazdaság mérete alapján és a középosztály gyors bővülése miatt a legtöbb konszern számára még mindig az ázsiai ország az első számú célpont. További célországok: Brazília, India, Délkelet-Ázsia és Oroszország.

Kína annak ellenére vonzó befektetési terep, hogy a hosszú évek óta megszokott két számjegyű GDP-növekedés tavaly 7,8 százalékra csökkent, ami 14 éves mélypont.

A kutatás szerint a multinacionális vállalatok számára gondot jelent a feltörekvő piacokra való jutás. A cégeknek csak 13 százaléka nyilatkozott úgy, hogy helyt tud állni a versenyben a jobb helyismerettel és kapcsolatokkal rendelkező helyi (kínai, brazil, indiai) társaságokkal szemben. A válaszadók elmondták: különösen nehéznek találják a feltörekvő piacokon a helyi munkaerő toborzását és megtartását.

A felmérésben 156 nemzetközi nagyvállalati vezető vett részt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik