Idehaza januártól májusig 22 ezer személyautót értékesítettek, 3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. Az angol Jato Dynamics most közzétett elemzése szerint Európában 6,8 százalékos átlagos visszaesést tapasztaltak: 30 országból hatnál mértek növekedést, 22-ben pedig a magyarországinál nagyobb csökkenést regisztráltak.
A legkapósabb márkák
A kontinensen idén az autómárkák rangsorát a VW-konszern nyitja. A LeasePlan Hungária adatai alapján idehaza a legnépszerűbb cégautó-modellek többek közt a Ford Focus, a Renault Megane, a Ford Mondeo, a VW Passat és az Opel Astra.
A korábbiakhoz hasonlóan Európa tizenkét országában is bizakodók a nagy flottával rendelkező cégek. A Corporate Vehicle Observatory barométere 3600 döntéshozó véleménye alapján a flották növekedését prognosztizálja a következő három évben. A 100-nál több főt foglalkoztató vállalatok vezetőinek 21 százaléka is ezen a véleményen volt, és mindössze 11 százalékuk számít visszaesésre.
Így motiválják a dolgozókat
Pozitív várakozásokra ad okot az is, hogy idén az Európában megkérdezett flottatulajdonosok a tavalyihoz képest is nagyobb arányban (43 százalék) emelték ki, hogy a cégautó nemcsak munkaeszköz, hanem jelentős szerepe van az értékes munkaerő motiválásában és megtartásában is.
Az európai vállalatvezetők többségéhez hasonlóan Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója is optimista a hazai flották növekedésével kapcsolatban. „A tavaly bevezetett törvénymódosítások egyre több cég figyelmét irányították a flottakezelés kiszervezésében rejlő adminisztrációs és költségcsökkentési előnyökre, és pozitív hatással voltak a flottaautók értékesítésére. Várakozásunk szerint a kedvező adószabályok miatt idén is többen választhatják a tartósbérlet-konstrukciót a céges flották beszerzésekor” – mondta a szakember. Magyarországon változatlanul több mint 70 százalék a vállalkozások által vásárolt gépjárművek részesedése.