Az Invitel szerint a percalapú telefonadó érinti legkevésbé hátrányosan a nehéz helyzetben élő, szociálisan rászoruló emberek érdekeit, mert arányos, tényleges felhasználás-alapú és kontrollálható az előfizetők számára – olvasható a cég FN24-hez eljuttatott közleményében.
Olyan adó, amely mindenkinek az érdekeit azonos mértékben figyelembe veszi, nem létezik. Az Invitel úgy látja, hogy az új adó bevezetése kapcsán a döntéshozóknak messzemenőkig szem előtt kell tartaniuk a hátrányos helyzetű előfizetők érdekeit. Közülük sokak számára a vezetékes telefon jelenti az egyetlen kapcsolattartási lehetőséget a külvilággal, ez a telefonálás egyetlen fenntartható formája.
A szociálisan rászoruló családok vagy egyedülálló idősebb emberek sok esetben kizárólag a saját elérhetőségük érdekében fizetnek elő telefonszolgáltatásra. Mindezek alapján a távközlési cég álláspontja továbbra is az, hogy a felmerült lehetőségek közül – ha már mindenképpen bevezetésre kerül ez az adótípus – a percalapú adóztatás a leginkább elfogadható, mivel az arányos közteherviselés elvét követi. Ellenkező esetben ez a rászoruló ügyfélkör még a vezetékes telefon előfizetését is felmondani kényszerülne, és így végleg elérhetőség nélkül maradhatna.
Frissítés: A telefonadót a három mobilcég fogja befizetni (illetve négy, ha elindul az állami szolgáltató is). Az egy előfizetőre eső első tíz perc ingyenes egy hónapban, a fölött 2 forint lesz percenként az adó. A cégek korlátozottan terhelhetik tovább az adót az ügyfeleikre: a magánszemélyek esetében 700 forint a maximum, a cégek, vállalkozások esetében 2500 forintos korlát lesz. Ezekről Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a szerdai kormányülés után tartott sajtótájékoztatón beszélt. További részleteket itt olvashat.