Az első félévben az egy évvel korábbihoz képest 4,6 százalékkal, 1,75 milliárd fontra nőtt az Egyesült Királyság online hirdetési piaca az IAB UK adatai szerint. A recesszió ellenére elért növekedés azt jelenti, hogy az idén január és június közötti időszakban első alkalommal volt nagyobb a webes reklámköltés a szigetországban, mint a televíziós. Az internetes reklámpiac növekedése annak fényében különösen figyelemreméltó, hogy az Egyesült Királyságban a hirdetésekre szánt összeg az első félévben az egy évvel korábbihoz viszonyítva 16,6 százalékkal csökkent.
A brit hirdetési piacon az internet már 23,5 százalékos részesedéssel bír, összehasonlításként Magyarországon 2008-ban 10 százalék körüli volt az aránya. Nincs ugyanakkor különösebb okunk a szégyenkezésre, mivel az Egyesült Királyságban világviszonylatban is a legmagasabb az internet részesedése a reklámpiacból. Az IAB UK szakértői az eredmények azt mutatják, hogy számottevő átstrukturálódás ment végbe a marketing költségvetés tervezése során, a hirdetők követik a közönségüket az internetre, amelyet egyre jobban mérhető és egyre inkább megbízható eszköznek tekintenek.