Az amerikai hirdetők 10,9 milliárd dollárt költöttek el az interneten 2009 első hat hónapjában, ez 5,3 százalékos visszaesést jelent 2008 hasonló időszakához képest – közölte az Interactive Advertising Bureau (IAB). Továbbra is a keresőmarketing a legkedveltebb hirdetési forma az online reklámot választók között, az első félévben 5,1 milliárd dollár volt a szegmens bevétele, amely igen kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
Ha nem is drámai mértékben, de csökkent a display hirdetésekből származó bevétel. Az év első hat hónapjában 3,8 milliárd dollárt költöttek ilyen típusú reklámokra a hirdetők, ami 1,1 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben. Bár a videós hirdetések továbbra is igen kis szeletét jelentik a netes reklámpiacnak, a közeljövőben megváltozhat ez a helyzet, ugyanis rendkívül gyorsan bővül ez a terület. Az amerikai hirdetők 477 millió dollárt költöttek internetes videós reklámokra 2009 első hat hónapjában, ami 38 százalékos növekedést jelent éves szinten.
Drámai visszaesés volt tapasztalható az apróhirdetésekben, majdnem harmadával csökkent a szegmens bevétele, és hasonló mértékű volt a csökkenés az e-mail marketing területén is.