Üzleti tippek

Pintér István a leginnovatívabb?

Tíz vállalatvezető pályázik az évtized leginnovatívabb vezetője címre, amelyet a Figyelő Top 200 gálán ítélnek oda valamelyiküknek. Most Pintér Istvánt, a Rába Nyrt. első emberét mutatjuk be.

Pintér István a leginnovatívabb? 1

Látványos innovációval menekül előre az évről évre nem kis változásokat megélő, mégis mindig talpon maradó győri Rába Nyrt. vezetése, élükön Pintér István elnök-vezérigazgatóval.

Szeptemberben 2,5 milliárd forintos fejlesztést jelentettek be, s a 2009-es év végéig lezáruló projekt keretében e beruházással korszerűsítik és bővítik a társaság legfontosabb üzletágát, a futómű-gyártást – dacára a járműipart (köztük a Rábát is) alaposan átformáló, drasztikusan zuhanó termelésnek. Végső soron éppen ennek – az itthoni járműgyártásban egyedülálló fejlesztői szerepnek – szól, hogy ezt a nagyberuházást mintaprojektként kezeli a kormányzat, s az innovációt megtámogatandó, 500 millió forintos pályázati pénzt biztosított a nagyvállalatnak a Gazdaságfejlesztési Operatív Programból.

A 2003 áprilisa óta a Rábát vezető, de közel 30 éve ott dolgozó topmenedzser a fő kitörési pontot a termékfejlesztésben, a k+f szerep megerősítésében látja. A világ tele van túlélésért küzdő alkatrészgyártókkal, így nem elég, ha az árral és a minősséggel tűnik ki valaki, egyúttal technológiai többletet kell adni, szakértővé kell válni egy-egy területen. A Rába pedig a teherautók-, mezőgazdasági gépek-, illetve a buszok futóművei, hajtásláncai terén vívott ki nevet magának a világban. A gyártó jó hírét azonban a folyamatos újításokkal, termékfejlesztésekkel meg is kell őrizni. Pintér István szerint 2013-15-re a győri nagyvállalatnál be is fejeződhet a modernizációs program.

A forint pár évvel ezelőtti drámai erősödése kezdetén nem egy tőzsdei „szakértő” temette el a győri társaságot, mondván, hogy az akkor újdonságnak számító 200 forint alá csúszó dollár és 250 forintos euró árfolyamok jellemezte környezetben egyszerűen nem marad életképes egy efféle „tőkeszegény, ám nem hatékony magyar mamut”. Ha gyors csodát nem is tett a kimért, de határozott stílusáról ismert Pintér István, mégis mára megcáfolt minden kétkedőt. Az egyes üzletágak éléről eltávolította a „vízfejet”, s a céges autó száma pillanatok alatt 70-ről 30-ra zuhant. Nincs ez másképp most sem, amikor a járműipari válság miatt a négynapos munkahetet be kellett vezetni: az adminisztratív, illetve a felső- és középvezető kollégák is négy napon, csökkentett bérért dolgoznak.

Pintér nyitottan, európai módon tárgyal és gondolkodik, ám nem csak a szakmai, hanem vezetési kérdésekben is a már-már kíméletlen határozottságáról ismerik kollégái. „Kerek perce megmondja, mint gondol. Pár éve így sikerült az őskövületek eltávolítása, és a hatalmas ku
Pintér István a leginnovatívabb? 1

ltúraváltás végig vitele is Győrben” – mondja egyik, neve elhallgatását kérő közeli ismerője.

Pintér több bátor döntéséről és innovációs alapelveiről a Figyelő TOP200 című kiadványban olvashat. Az évtized leginnovatívabb cégvezetőjét október 16-án, a TOP 200 gálán hirdetik ki.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik