Az Egyesült Államokban kiadott újságok reklámbevételei a tavalyi év hasonló időszakához képest 29 százalékkal csökkentek, ez 2,8 milliárd dolláros visszaesést jelent. A bevételeik folyamatos zsugorodásával küzdő újságok számára az elmúlt negyedév volt a legnehezebb az elmúlt három évben. A nyomtatott lapok legfőbb profitforrását a hirdetések jelentik.
Az NAA értékelése szerint az április-május-júniusi időszak adatai csak azért nem jelentenek sokkot a médiában, mert a reklámbevételek, főleg az utóbbi egy évben, amúgy is drámai ütemben apadtak. A statisztika azonban a lapok válságát jelzi. Az első félévet tekintve ugyancsak 29 százalékkal csökkentek az újságok a reklámbevételei, 13,4 milliárd dollárra estek vissza.
Egyes lapok vezetői azt remélik, hogy a harmadik negyedév kilábalást fog hozni a súlyos helyzetből, mivel a recesszió elmúltával a hirdetések is megszaporodnak majd. Kend Doctor médiaszakértőazonban nem derűlátó: szerinte az újságok krízise, a hirdetési bevételek csökkenése csak felerészben írható a recesszió számlájára. A másik fő ok az, hogy egyre több reklámdollár az olcsóbb internetes felületekre vándorol.