Üzleti tippek

Tovább mélyül az amerikai lapok válsága

Három év óta a legnagyobb mértékű reklámbevétel-csökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni a második negyedévben az amerikai újságok, amelyek abrutális recesszióval és az internet térhódításával is küzdenek.

Az Egyesült Államokban kiadott újságok reklámbevételei a tavalyi év hasonló időszakához képest 29 százalékkal csökkentek, ez 2,8 milliárd dolláros visszaesést jelent. A bevételeik folyamatos zsugorodásával küzdő újságok számára az elmúlt negyedév volt a legnehezebb az elmúlt három évben. A nyomtatott lapok legfőbb profitforrását a hirdetések jelentik.

Az NAA értékelése szerint az április-május-júniusi időszak adatai csak azért nem jelentenek sokkot a médiában, mert a reklámbevételek, főleg az utóbbi egy évben, amúgy is drámai ütemben apadtak. A statisztika azonban a lapok válságát jelzi. Az első félévet tekintve ugyancsak 29 százalékkal csökkentek az újságok a reklámbevételei, 13,4 milliárd dollárra estek vissza.

Egyes lapok vezetői azt remélik, hogy a harmadik negyedév kilábalást fog hozni a súlyos helyzetből, mivel a recesszió elmúltával a hirdetések is megszaporodnak majd. Kend Doctor médiaszakértőazonban nem derűlátó: szerinte az újságok krízise, a hirdetési bevételek csökkenése csak felerészben írható a recesszió számlájára. A másik fő ok az, hogy egyre több reklámdollár az olcsóbb internetes felületekre vándorol.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik