A megkérdezettek 64 százaléka vélekedett úgy, hogy a televíziós hirdetések a leghatékonyabbak, 30 százalék pedig azt vallotta, hogy a második leghatékonyabb médiafelületnek a napilapok számítanak, megelőzve a magazinokat, a rádiót és a közterületi hirdetéseket.
A kutatásból kiderült az is, hogy a megkérdezettek 44 százaléka keresett rá az interneten már bizonyos cégekre és termékeikre, miután látta a tévés reklámot. 31 százalékuk meg is vásárolta a terméket a boltban, 21 százalékuk pedig az interneten keresztül bonyolította a vételt.
Angliában egyébként a nézők hetente 16,7 órát néznek kereskedelmi tévét. Ez 9,9 perccel több, mint a tavalyi hasonló időszakban produkált eddigi heti rekord. Ugyanakkor a gazdasági válság negatív hatásai a brit tévék kereskedelmi tevékenységében is megmutatkoznak. A GroupM előrejelzése szerint 14 százalékkal csökken a brit tévés reklámpiac mérete 2009-ben, az egy évvel korábbihoz képest.
A kutatásban 2123 embert kérdeztek meg. Az anyagot az Edinburghi Nemzetközi Televíziós Fesztivál szervezői rendelték meg.