A szolgáltatás révén megvizsgálható az egyes kifejezések népszerűsége, sőt különböző keresőkifejezések adatai is összehasonlíthatók. Ezenkívül a Keresési Trendek számos új funkcióval bővült. Ezek közül a legfontosabb, hogy bizonyos kifejezéseknél a korábbi adatokból és keresési mintákból dolgozó rendszer előre képes jelezni a közeljövő várható trendjeit. Ráadásul mostantól egy animált térkép segítségével vizuálisan követhetővé válik az is, hogyan változott a múltban az adott kifejezés iránt mutatott érdeklődés a különböző régiókban.
„A Keresési Trendek bepillantást nyújt abba, hogy az elmúlt öt évben, illetve ma mi foglalkoztatja az embereket” – mondta Peresztegi Zoltán, a Google Magyarország üzletfejlesztési igazgatója, aki szerint a szolgáltatás nemcsak unaloműzésnek kiváló, hanem hatékony marketingeszköz is lehet azon cégek és vállalkozások számára, amelyek tudni szeretnék, hogy mi érdekli potenciális vagy meglévő ügyfeleiket.