Nagy változtatásokat fontolgat a News Corporation médiaóriás feje: Rupert Murdoch a napokban bejelentette, hogy 2010 nyarától az összes érdekeltségébe tartozó híroldal tartalma csak pénzért lesz hozzáférhető. A médiamogul a tervezett lépést azzal indokolta, hogy a minőségi újságírás árát meg kell fizetni, ennél azonban valószínűleg nyomósabb ok a News Corp. elmúlt időszakban termelt vesztesége.
A vállalatcsoport nettó 3,4 milliárd dollárt bukott a júniusig tartó üzleti évben, a globális hírlapdivízió profitja 786 millió dollárról 466 millió dollárra csökkent, a társaság brit lapjainak reklámbevételei pedig év végére 14 százalékkal estek vissza. Minden bizonnyal ezeket a negatív eredményeket szeretné némileg kompenzálni a weboldalak bevételéből a médiavezető.
Az előfizetés bevezetése világszerte olyan milliós olvasótáborral rendelkező lapokat érint majd, mint a The New York Post, a The Sun, a The Times, a The Daily Telegraph vagy a The Australian. A News Corporationnek jelenleg két internetes oldala fizetős, a The Financial Times és a Wall Street Journal. Murdoch elmondta: tisztában van azzal, hogy ezzel az online lappiacot a fizetős modell felé tereli, s tudja, hogy ha sikeresek lesznek, gyorsan követni fogják őket mások is.