Hétfő esti értesülések szerint megerősítette korábbi ajánlatát az osztrák-kanadai beszállítói konszern, az orosz Sberbankkal és a GAZ autógyárral együttműködő Magna, új ajánlatot nyújtott be a Riplewood amerikai pénzügyi befektető belga leányvállalata, a belga RHJ International (RHJ) és pályázott a kínai BAIC autógyár is.
Korábban a Financial Times Deutschland című üzleti napilap arról számolt be: az elsősorban a General Motors válsága miatt súlyos helyzetbe került németországi autógyár 2003 és 2007 között csaknem 2 milliárd eurós veszteséget halmozott fel.
A most nyilvánosságra került adatok kényes helyzetbe hozták a német kormányt. Bármelyik potenciális beruházó is legyen az Opel új tulajdonosa, az ügylethez szükség van az állami garanciavállalásra, amit az Európai Bizottság csak “egészséges vállalat” esetében engedélyez. Azaz a kormánynak bizonyítania kellene, hogy az Opel az elmúlt években “egészséges” volt, amit a szóban forgó adatok igen csak megkérdőjeleznek. Ebben az esetben pedig az Európai Bizottság megtilthatja az állami hitelt vagy a garanciavállalást.