Üzleti tippek

Pályázat segíthet a rádiófrekvenciák beárazásában

Segíthet a kisebb vételkörzetű frekvenciák beárazásában a most a Sláger és a Danubius által használt országos hullámsávokra kiírt pályázat - mondta el a médiahatóság elnöke.

“Vannak kapaszkodók, de nincsenek biztos objektív mérőszámok” arra, mekkora koncessziós díjjal terhelhető meg egy-egy hullámsávtartomány, s már csak azért is így van ez, mert nem látható előre, hogy a műsorszolgáltatási jogosultság ideje alatt miként teljesít a gazdaság, s hogyan változik a reklámpiac – mondta Majtényi László.

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) elnöke szerint ez érvényes az újonnan megpályáztatandó jogosultságok mellett azon esetekre is, amikor a műsorszolgáltató díjcsökkentést kért az ORTT-től.

Ez utóbbi beadványból csaknem egy tucat szerepelt a médiahatóság napirendjén. Az MTI testületi tagoktól származó értesülése szerint a médiahatóság másfél hónapja levélben fordult a kérelmezőkhöz, amelyben – határidő megjelölése nélkül – azt közölte velük, hogy nem egyenként, hanem csomagban vizsgálja a kérdést.

A Sláger és a Danubius frekvenciájára kiírandó pályázat tervezete szerint a két – potenciálisan a lakosság 81, illetve 67 százalékát elérő – adó koncessziós díjának megállapításánál ötvöznék a fixdíjas és az árbevételhez igazodó rendszert. Az első évre 350 és 700 millió forint közötti összeggel licitálhatnak az indulók, a későbbiekre pedig – egy fix, 200 milliós összeg mellett – nettó árbevételük 10-15 százalékát kell ajánlaniuk; az árfaktor összesen 45 százalékos súllyal esik latba a döntésnél.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik