A 10 legbefolyásosabb
1. Dirk Gerkens – RTL Klub, vezérigazgató
2. Bayer József – Axel Springer, ügyvezető igazgató
3. Simon Zsolt – Mediaedge:cia, ügyvezető igazgató
4. Szabó György – Sanoma Budapest, vezérigazgató
5. Várdy Zoltán – TV2, vezérigazgató
6. Rákosi Tamás – IKO Media Group, tulajdonos
7. Nagy Bálint – Vodafone, vállalati kommunikációs igazgató
8. Somlói Zsolt – MindShare, ügyvezető igazgató
9. Fischer András – Origo, vezérigazgató
10. Vidus Gabriella – RTL Klub, kereskedelmi igazgató
A lap úgy értékelte, a médiapiac legbefolyásosabb embere ismét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója, de nem panaszkodhatnak a TV2-nél sem, hiszen Várdy Zoltán, a csatorna vezérigazgatója három helyet előrelépve az ötödik helyen végzett.
A lista második helyén Bayer József, az Axel Springer ügyvezetője áll, a sajtópiacot rajta kívül még a negyedik helyezést elért Szabó György, a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója képviseli a listán.
A médiaügynökségi vezetők közül a Top 50 legelőkelőbb helyét Simon Zsolt, a Mediaedge:cia ügyvezetője, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének az elnöke szerezte meg, miután a tavalyi hatodik után idén a harmadik helyezést érte el.
Bekerülők
Tavaly még egyedül Várdy Zoltán képviselte a TV2-t a Top 50-ben, a mostani összeállításba azonban két másik vezető is bekerült a csatornától: Gyöngyössy Bence program-, és Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató.
Rajtuk kívül további nyolc új szereplője van a Marketing & Média 2009-es toplistájának. Közülük Mihók Attila, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője érte el a legjobb helyezést, miután a 27. lett. Bekerült a Top 50-be Földes Ádám, a Danubius Rádió újdonsült vezérigazgatója, és Heal Edina a Sláger Rádió első embere is. A szélesebb körben kevéssé ismert médiapiaci szereplők közül pedig Holger Martens, aki a magyarországi Axel Springer társügyvezetője.
Kikerülők
A lista tavalyi szereplői közül idén tizen nem kerültek be a Top 50-be. A legelőkelőbb helyről Simó György esett ki, aki a Magyar Telekom vezérigazgató-helyetteseként 2008-ban még a kilencedik helyezést érte el, márciusban azonban távozott a telekommunikációs cégtől.
A kikerülők között van Kovács Nimród, aki a UPC közép-kelet-európai elnöki székét hátrahagyva nyugdíjba vonult. Az idei listában már nem szerepel az RTL Klub tavaly tavasszal felmondott kereskedelmi igazgatója, Steve Varcoe, és Serényi János sem, utóbbi húsz év után hagyta ott a McCann Erickson reklámügynökséget.
ki a média mindenható ura?
Olvasóinkat sem akartuk kihagyni a szavazásból, így az utóbbi másfél hétben a Figyelőnet felületein lehetett leadni a voksokat a média mindenható urára, egy szűkített, kilencfős listából választva. A mezőnyt több napon át Uj Péter vezette, ám úgy tűnik, az indexes kollégák lelkesedése alábbhagyott a hét elejére. Így végül Gyárfás Tamás (22,4%), a Nap-kelte producere állhatott fel a virtuális dobodó legfelső fokára. A második helyen a médiabirodalmat magáénak tudható Széles Gábor (21,2%) végzett, míg Uj Péter (19,7%) szavazatai a harmadik helyre voltak elegendők. Érdekesség, hogy a TV2 vezére, Várdy Zoltán a Top 50 szavazáshoz képest előrébb végzett kollégájánál és riválisánál, Dirk Gerkensnél, akit a voksok csupán az ötödik helyre juttattak.
Nők a listán
Az idei lajstromban némileg romlott a nő-férfi arány, a médiapiac 50 meghatározó embere között mindössze kilenc nő szerepel. Ez eggyel kevesebb, mint ami a tavalyi listában volt. Balogh Gabriella, az OTP Bank marketingvezetője tavaly távozott a pénzintézettől és nem került be az idei toplistába. Csak úgy, mint az Aegis médiaügynökséget irányító Hajós Katalin, aki idén éppen, hogy kimaradt a Top 50-ből. A két kieső helyett csak egy új belépő, Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója képviseli a női nemet.
Hölgyeket tekintve egy kétségtelenül pozitív trend is kiolvasható az idei összeállításból. Egyrészt a legbefolyásosabb tíz médiaszereplő közé bekerült Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, másrészt a kilenc nőből nyolcan előre tudtak ugrani a toplistán. Utóbbiak közül a rekorder Kázmér Judit, a Pannon Lapok Társaságának stratégiai ügyvezetője, aki 2008-hoz képest idén 21 helyezéssel került előbbrébb és a 16. lett.
A listáról
„Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsorát a Marketing & Média szaklap szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének tagjai állították össze szavazással.
1-től 10-ig terjedő skálán szavazott a zsűri egy, a tagok ajánlásai alapján összeállított bő száz fős lista szereplőire. A tavalyival szemben idén négy ismérv alapján lehetett felkerülni: a jelöltek milyen nagyságú pénz mozgását tudják befolyásolni, véleményük mennyire hat a médiaipar trendjeire, milyen hosszú ideje töltenek be meghatározó pozíciót a médiaiparban, valamint az utóbbi egy évben milyen fontos lényegi változás (kinevezés, előléptetés, munkahely elhagyás, nyugdíjazás) befolyásolta karrierjüket.
A TOP 50 kiadvány megrendelésével valamint a lap előfizetésével kapcsolatban keresse Koncz Gábort.
Telefon: 437-1495
E-mail: gabor.koncz@sanomabp.hu