A hét végén jelent meg az a tanulmány, amely szerint az italok reklámjának is óriási szerepe van a mértéktelen ivászat népszerűsítésében. Főként a fiatalok kedvenc televíziós műsorai: a krimik, a könnyűzenei és a sportműsorok elképzelhetetlenek a sör- és whiskyreklámok nélkül, de a hirdetésekben a vodkának és a különböző boroknak is megkülönböztetett hely jut. Aligha okozott meglepetést a felmérésnek az a megállapítása, amely szerint minden megkérdezett száz fiatal közül legföljebb kettő vélekedett úgy, hogy a televízióban még soha nem látott különböző alkoholtartalmú italokat hirdető reklámot.
A tizenéves fiatalok túlnyomó többsége elismerte, hogy a „csábító” reklám az egyes italok kipróbálására vagy fokozottabb fogyasztására sarkallta. A több tartományban végzett, csaknem 5 ezer fiatalra kiterjedő felmérés szerint az alkoholfogyasztás a legmagasabb azok körében, akik a leggyakrabban kerültek kapcsolatba a különböző reklámokkal. Érdekes adat: az alkohol reklámja ebből a szempontból jóval „sikeresebb”, mint a különböző édességeké vagy akár a mobiltelefonoké, az italreklám már a 10-12 éves fiatalok számára sem közömbös.
A hatóságok első reagálásként riadót fújtak. A különböző kábítószerekkel foglalkozó kormányzati biztos egy interjúban azt hangoztatta, hogy az alkoholok reklámját, illetve annak televíziós sugárzását mindenképp felül kell vizsgálni a fiatalokra gyakorolt hatás miatt. Hogy milyen módon, arra a biztos egyelőre nem utalt, azt azonban hangoztatta, hogy az italreklám képernyőről való száműzéséről nem lehet szó. Megfontolandónak nevezte a fiatalok fokozottabb felvilágosítását, illetve a szülők szerepét abban, hogy tanítsák meg gyermekeiket a sörrel, a borral és különböző snapszokkal való „együttélésre”.