Üzleti tippek

Nagyvárosi nők olvasnak a legtöbbet

admin
admin

2009. 04. 21. 16:23

A Nemzeti Médiaanalízis eredménye szerint a tipikus, intenzív lapolvasó a jellemzően szellemi munkát végző, a 40-60 éves korosztályba tartozó nagyvárosi nő.

Létezik a lapolvasóknak egy stabil csoportja, akik az átlagosnál nagyobb gyakorisággal olvasnak különféle újságokat, magazinokat. Összesen 1,1 millió olyan olvasó van a nyolc és fél millió 14 évesnél idősebb magyarországi lakosból, akik legalább 5 különböző lap rendszeres olvasói, és a megjelenő lapszámok legalább kétharmadát olvassák – derül ki a Szonda Ipsos és GfK közös kutatásából, a Nemzeti Médiaanalízisből.

A tipikus, intenzív lapolvasók magas társadalmi státuszú és iskolai végzettségű, jellemzően szellemi munkát végző, a 40-60 éves korosztályba tartozó nagyvárosi nők. Mindezek mellett alapvetően nyitott, érdeklődő személyiségek, akik nem vetik meg sem a magas kultúrát, sem a bulvárt, ráadásul igen magas arányban sorolhatóak a véleményvezérek csoportjába.
Ennél a társadalmi csoportnál kiemelten jelentkezik a minőségorientáltság, de emellett a költekezés is: a csoportba tartozók 23 százaléka, azaz közel 260 ezer ember tartozik konzervatív, minőségorintált kategóriába, egyharmaduk pedig a költekezők közé. Tehát, a csoport tagjai számára elsőrendű fontosságú az, hogy vásárlásaik során minőségi, egészséges, lehetőleg magyar terméket vásároljanak, ráadásul az általuk keresett minőséget hajlandóak, és képesek is megfizetni.

Olvasói szokások

A kutatás szerint a lapolvasási szokásokat illetően a 2008-as év egyik fő jellemzője, hogy jelentősebb eltérés tapasztalható a fiatalok és az idősebb korosztály sajtófogyasztási szokásait illetően. A fiatalok körében a hirdetési lapok után a sztármagazinok és az általános női lapok a legnépszerűbbek. Az országos közéleti napilapok olvasása a körükben kevésbé népszerű, azonban a programajánlók rendszeres olvasása 28 százalékukra jellemző.
Az olyan speciálisabb, téma-specifikus lapok, mint például az autós lapok, női és férfi életmód magazinok, sportlapok, számítástechnikai magazinok olvasása elterjedtebb a 18-29 évesek körében, míg ezek az idősebbek esetében kevésbé népszerűek.

A legkedveltebb kategóriáknak az általános női lapok, a sztármagazinok, a megyei/helyi napilapok és az önállóan terjesztett tévémagazinok, illetve speciális szegmensként a hirdetési újságok számítanak. Ezekben a kategóriákban az olvasóközönség nagysága meghaladja a hárommillió főt. A mért lapok esetében a legnagyobb olvasottságú 10 cím adja a megjelenésenkénti össz-olvasói kontaktusszám több mint harmadát.

Napi, heti vagy havi?

A Nemzeti Médiaanalízis szerint a napilapok teljes olvasótáborában némi csökkenés mellett a parlamenti és önkormányzati választások évében növekedés figyelhető meg.
A hetilapok összesített olvasottságát tekintve 2008-ban is kissé mérséklődött a hetilapok olvasottsága a 15 vagy annál idősebb hazai lakosság esetében. A tíz legolvasottabb hetilap táborában már kevésbé mutatkozott meg változás, ugyanaz a tíz lap szerepel jelenleg is a legnépszerűbbek listáján.
A havilapoknál jelentősebb visszaesés volt tapasztalható a korábbi évekhez képest. Ez a csökkenő tendencia érvényesült minden piacvezető havilap esetében is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

WASHINGTON, DC - DECEMBER 7 : President Donald J. Trump stops to speak with reporters and members of the media as he walks to board Marine One and depart from the South Lawn of the White House on Friday, Dec. 07, 2018 in Washington, DC. (Photo by Jabin Botsford/The Washington Post via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.