Üzleti tippek

Baby blues

A pénzügyi nehézségek ellenére két magazin is megjelent a piacon, amely a gyermekáldásra vágyókat, a gyermekvállalás küszöbén állókat célozza meg. A szűkebb körnek szóló Bébistart decemberben indult, második száma máris késik.

Gazdasági válság ide vagy oda, aki gyermeket szeretne, nem fogja feladni terveit egy pénzügyi krach miatt. Meglepő módon szinte egy időben két vállalkozás is úgy döntött, hogy megcélozza e réteget, s kéthavi magazint indít számukra, kitöltve a piaci rést.

A Bébistart első száma decemberben került az újságárusokhoz. A magazin célcsoportja a 20 és 45 év közötti gyermeket tervező párok, közülük is főként a nők. A lap a meddőséggel, annak kezelési lehetőségeivel, a szélesebb körű megoldásokkal foglalkozik. Mivel a problémák háttérben sokkal inkább életmódbeli, mint szervi gondok húzódnak meg, a lap a stressz, a mozgás és az egészséges táplálkozás témakörét is érinti. „A terhességgel a kiadvány tudatosan nem foglalkozik” – tudtuk meg a Bébistart főszerkesztőjétől, Bencsik Andreától.

„Nem akarjuk frusztrálni az olvasótábort” – teszi hozzá a főszerkesztő, aki szakmáját tekintve pszichológus és több éve foglalkozik meddő házaspárokkal. A tematikának köszönhetően azonban olyan hirdetői körtől esik el a magazin, mint a kismamaruhákat, bébikiegészítőket vagy játékokat forgalmazó vállalatok. Bencsik Andrea szerint így is széles a paletta, hogy milyen hirdetéseket látnának szívesen a lap hasábjain. Az egészséges ételeket, italokat forgalmazó cégek mellett orvosi rendelőket, wellness szolgáltatókat, meddőségi központokat. Az ötezer példánnyal induló magazinnak azonban nem kedvez, hogy a cégek megvágták marketingbüdzséjüket. A második szám februárban került volna az újságosstandokra, ám jelenleg a kiadó várakozó állásponton van: a tartalom már kész, csak hirdetőkre várnak.

Jóval szélesebb körnek szól a szintén kéthavi HelloBaby! című kiadvány. Szebeni Katalin, a lap főszerkesztője inkább életmódlapként aposztrofálja kiadványukat. A Shape egykori főszerkesztője a HelloBaby! tematikáját a piacon jelen levő női életmódmagazinokhoz hasonlítja, azzal a megjegyzéssel, hogy ebben a kiadványban az életmódtanácsok a babatervezéshez, illetve a meddőségi problémák leküzdéséhez kapcsolódnak. Azaz a 27 és 41 év közötti nőknek szóló lap komplex segítséget nyújt.

„A babatervezéstől még nem áll meg az élet” – állítja Szebeni Katalin, ezért a termékenység mellett a lelki élet, a kikapcsolódás, a szépségápolás fontosságára is hangsúlyt fektetnek, s egy rovat a terhesség első szakaszával is foglalkozik. Utóbbi téma beemelése miatt a HelloBaby! nagyobb hirdetői körre számíthat, mint a Bébistart. Mindezek ellenére Szebeni Katalin elismeri, nehéz helyzetben indultak, de olyan piaci rést szólítottak meg, amely eddig nem volt kiszolgálva, így a válság ellenére optimista. Az sem törvényszerű, hogy az olvasótábor a baba megszületése után elpártoljon a speciális laptól: „Akinek lelki támaszra volt szüksége, az visszajár azokra a blogokra, fórumokra, ahol hasonló problémákkal küszködőkkel beszélgethetett” – állítja a főszerkesztő.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik