Üzleti tippek

MÁV: eredményes a megszorítás

A MÁV Zrt. 2007 után 2008-at is pozitív eredménnyel zárja, ez azt jelenti, hogy a 2006-ban kitűzött a takarékossági és szervezési intézkedések, valamint az állami költségvetési támogatás, amelynek nagysága megegyezett a 2007. évivel, meghozták az eredményüket - mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

A vasúttársaság vezérigazgatója sikerként értékelte, hogy 2008-ban lezárult a MÁV Cargo Zrt. privatizációja, a 102,5 milliárd forint vételár befolyt. Az elmúlt évet értékelve ugyancsak sikernek nevezte a vezérigazgató, hogy az üzleti folyamatok újraértékelésével (BPR-program) a 2008. évre tervezett megtakarításokat sikerült elérni, és a tervezett ütemet tartva 2011-re 40 milliárd forint költségmegtakarítást érnek el az 2008. évi induláshoz képest.

Heinczinger István felhívta a figyelmet arra, hogy az alaptevékenységhez tartozó költségek az idén nem emelkednek, a 2008. évi 239 milliárd forint szinten maradnak. Ugyanakkor a társaság vezetése azzal számol, hogy a villamos energia árának növekedése miatt 4 milliárd forint, a földgáz árának változásával 1 milliárd forint többlet kiadásuk lesz.

Nem emelkednek az idén a pályahasználati díjak sem, a 2009. évi bértárgyalások eredményeként várhatóan 2 milliárd többletkiadása lesz a MÁV Zrt-nek. 2008-ban, 2007-hez hasonlóan, a MÁV nem vett fel működéséhez bankhitelt.

Heinczinger István elmondta: ezeket a költségnövekedéseket a 2009. évi költségvetésben a MÁV nem jelenteti meg, mert az üzleti folyamatok újraértékelési program menedzsmenti intézkedéseinek eredményeként 10 milliárd forint megtakarítást érnek el a belső költségstruktúra átalakításával.

Heinczinger István kiemelt feladatnak nevezte 2009-ben, hogy a MÁV-START Zrt. közszolgáltatási szerződés keretében ellássa feladatát. Fontosnak tartotta a vezérigazgató, hogy 2010-re a MÁV Zrt. és az újonnan alakuló infrastruktúra vállalat az állammal kössön közszolgáltatási szerződést, amelyben nullszaldósra hozzák ki az állami tulajdonban lévő infrastruktúra elemek finanszírozását.

A tervek szerint az európai uniós előírásoknak megfelelően önállóvá váló vasúti infrastruktúrát működtető vállalat 2010 elején jön létre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik