A vendéglátás fagyasztott élelmiszerekkel történő ellátásra szakosodott cég közel 600-féle, kiváló minőségű terméket kínál elsősorban éttermeknek, szállodáknak – hozzájárulva a magyar gasztronómia és a magyar vendéglátóhelyek fejlődéséhez.
A cégvezető szerint azért is örülnek különösen az elismerésnek, mert kifejezetten jó pillanatban érkezett számukra, mivel cégük a tőzsdére készül. És ugyan elmondhatják magukról, Magyarországon az összes „éttermes” ismeri a céget, ám a pénzügyi, befektetői világban még nem ismerős a nevük.
A mostani pénzügyi válságról szólva úgy fogalmazott: a kkv-szektor nehéz kihívások elé fog nézni. A folyamatos körbetartozás szűnni nem akaró kálváriája, a súlyos adóterhek, a foglalkoztatás magas költségei, a drága, nehezen megszerezhető hitelek továbbra is érzékenyen fogják érinteni a szektort. „A fogyasztás várható visszaesése már csak hab lesz a tortán” – vélekedett. Várhatóan azonban nem egyformán érint majd mindenkit a válság. A magunk részéről bizakodóak vagyunk, és a jövő évre 14,5 százalékos növekedést terveztünk, ami ugyan elmarad korábbi terveinktől, de nem nagymértékben. A célok elérése érdekében – reagálva a gazdasági helyzetre – már szigorították kintlévőség-kezelésüket, lépéseket tettek az árfolyamkockázatok kiszűrésére, és időlegesen felfüggesztették nagyobb beruházási terveiket. „Mivel senki nem tudja, mi várható az elkövetkező egy évben, én mindenkit óvatosságra intek!” – tette hozzá.
Hogy a mostani extrém piaci környezetben lehet-e esélye a magyar vállalatoknak a nemzetközi versenyben? Erről úgy vélekedett, hogy egyelőre javulhatnak a külföldre szállító magyar cégek esélyei – a rövid távon gyengülő forint miatt. „Talán ma már nem indokolt fenntartani a magas jegybanki alapkamatot, mert az IMF-hitelkeret kellő biztonságot nyújt, és a magas kamatok ellehetetleníthetik a kis- és középvállalkozásokat. Hosszabb távon pedig várható a forint ismételt erősödése, ahogy közeledünk az euró bevezetéséhez. Ez pedig annak a hazai piacnak a felértékelődését jelenti, amelyre mi leginkább építjük terveinket” – mondta végül.
A cég névjegye
Név: Matusz-Vad Kft.
Alapítva: 1994 (vállalkozásként)
Cégvezető: Matusz Balázs
Profil: fagyasztott élelmiszer-nagykereskedelem
Árbevétel: 2007-ben 4,1 Mrd HUF
Alkalmazottak száma: 80–90 fő között
Működési terület: Magyarországon az igényes vendéglátás számára fagyasztott áru biztosítása.
Korábban indult-e az Üzlet & Siker pályázatán? Igen.