A piacon intő jelként értékelték Kisbenedek Péter, a piacvezető Allianz Biztosító elnök-vezérigazgatójának októberi bejelentését, amely szerint a kgfb-üzletágban piacvesztésük megállításának nem lehet eszköze az eltúlzott árverseny. Különösen valószínűtlen az áresés a (legalábbis a biztosítók szerint) már jelenleg is rendkívül olcsó vállalkozói kgfb-flottabiztosítások piacán. A 2009. évi díjakat a biztosítók október végén hirdették meg, s az ügyfelek december 1-jéig dönthetnek arról: maradnak eddigi biztosítójuknál vagy netán újat választanak maguknak. Aki eddig az időpontig felmondja régi felelősségbiztosítását, az év végéig döntheti el, melyik piaci szereplőnél folytatja. Egyenesen 5 százalék körüli átlagos díjnövekedést vár jövőre Rácz István, az online alkusznak számító Biztositas.hu ügyvezetője. Úgy vélte: az áremelkedést esetlegesen a piacon lévő olcsóbb szereplők – a Köbe, a Genertel és az esetleg az átszerződési időszakig a pénzügyi felügyelettől a működési engedélyt megkapó Wabard – szándékai fékezhetik. Rácz szerint a tavalyihoz hasonlóan idén is legfeljebb 500–600 ezer ügyfél válthat biztosítót. Nagy valószínűséggel köztük lesznek azok az ügyfelek, akik az év során kötöttek kgfb-biztosítást valamelyik gépjármű-kereskedőnél. Ők ugyanis a kampányidőszak kedvezményes felelősségbiztosítási tarifáihoz képest jellemzően csak 10–25 százalék felárral gondoskodhattak járműveik védelméről. Az idei díjszint marad meg nagyjából jövőre is – valószínűsítette Tóth Sándor, a Közlekedési Biztosító Egyesület (Köbe) értékesítési igazgatója. Egy alacsony átlagdíjú szereplő ugyan kiesett, de még így is több olcsó szereplő maradt a porondon – hangsúlyozta. A biztosítási piacon viszont egyre több szereplő vallja be nyilvánosan: a flottabiztosítások eddigi tarifái meglehetősen leszorítottak voltak, márpedig a biztosítók e miatti veszteségei hosszú távon csak nehezen finanszírozhatók. A Köbe ügyfélfelmérései szerint viszont egyre mobilabbak a lakossági és a nem flottás vállalkozói ügyfelek: míg 2007-ben 3–5 ezer forinttal olcsóbb éves tarifáért sem váltottak volna biztosítót, tavaly ezt már akár 1-2 ezer forintnyi díjeltérésért sokan megtennék. Az eddiginél is erősebb felelősségbiztosítási árversenyre számít Bravik Attila, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. ügyviteli igazgatója, már csak azért is, mert 2002-höz képest idén megduplázódott a piaci versenyzők száma. A CLB adatai szerint tavaly már az új biztosítót választók 36 százaléka intézte átszerződési ügyeit online alkuszok segítségével, s ez az arány évről évre folyamatosan nő. Más kérdés, hogy flottabiztosítást nem lehet kötni a világhálón, a legkedvezőbb ilyen jellegű biztosítási ajánlatok megtalálásában viszont rengeteget segítenek a „hagyományos” biztosítási brókercégek.
Szakértők szerint a MÁV ÁBE kiesésével a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon vége szakad a korábbi évek díjcsökkenéseinek.
Ajánlott videó
- 22:48 A mesterhármast szerző Messi megdicsérte a kiscsapat kapusát a mezcserénél
- 21:36 Novák Katalin: Olyan béketerv kell, ami nem jár Oroszország győzelmével
- 21:19 A Gyergyó drámai fordítása után jöhet a hetedik meccs az Erste Liga-döntőben
- 21:09 Szatmár keserű likőrt hívtak vissza a forgalomból
- 21:08 A nap hírei
- 21:01 Egy pesti lakásban él tovább a bezárt Vidámpark egyik dodzseme
- 20:55 Itt vannak a Skandináv lottó e heti nyerőszámai
- 20:38 Polt Péter: Tóni, Barbara, illetve Ádám vonatkozásában bűncselekmény gyanúja nem merült fel
- 20:33 Melissa Joan Hart a férjével segített a nashville-i lövöldözés elől menekülő gyerekeknek
- 20:29 Újjáalakult a csepeli Fidesz, a polgármester nem tagja többé
- 20:04 Gyerekkorában csatárnak készült, most a világ egyik legjobb kapusa lett
- 19:59 Már Manchesterben látják a dán Haalandot, aki kezdőként két meccsén öt gólt lőtt a válogatottban
- 19:56 Leesett egy férfi a Margit hídról, a helyszínen meghalt
- 19:44 Smink nélkül szelfizett 11 éves lányával a KISS frontembere, Paul Stanley
- 19:34 690 millió dollárt áldoz a demokrácia erősítésére az USA
- 09:30 Árstopos termékek: nagyot húz a Tesco húsvét előtt
- 07:58 Bíróság elé került a megszállott spermadonor
- 09:47 Leköpte, és felpofozta a tízéves kisfiút, majd megszurkálta a védelmére siető apját
- 11:14 Szakadék szélén a legnagyobb magyar magánnyugdíjpénztár
- 12:56 „Nem mered vállalni az arcodat, vén banya?” – írta Kiszel Tünde a kommentelőnek, aki szerint máshogy néz ki képen, mint a valóságban
- 09:58 A Médiatanács vizsgálja Bencsik András Hír TV-n tett kijelentését, melyben melegek kivégzését méltatja
- 14:32 Videó: úgy esett a hó a Bakonyban ma, mintha a legdurvább télben lennénk
- 16:19 Nagy az aggodalom a kutak engedélyezése miatt: a kormány változtatna a díjakon
- 14:19 Ördög Nóra az Ázsia Expressz mexikói forgatásáról: Van egy település, ahol nekünk és a versenyzőknek sem szabad megállni
- 13:55 Még fél évig nem nyúlhat a kormány az árstophoz, megjött a magyarázat
Címlapról ajánljuk

Egy pesti lakásban él tovább a bezárt Vidámpark egyik dodzseme
A hosszú időn át szolgálatot teljesítő elektromos kisautót feketére festették ugyan, és a motorja is hiányzik, ez azonban semmit sem von le a történeti értékéből.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!