Nyitó előadásában arra hívta fel a figyelmet Braun Róbert, a Braun & Partners ügyvezetője, hogy a ma ismert világmárkák olyan márkaépítési stratégiáknak köszönhetik sikerüket, amelyek akár kisvállalati méretekben is működőképesek, és az erre fordított energia már a kezdeti lépésektől megtérül. Kovács József, az Erste Bank területi igazgatója azt mutatta be, hogy a vállalkozásnak mely jellemzői alapján érdemes kialakítania banki kapcsolatait, megválasztania banki konstrukcióit oly módon, hogy az érdekeit és stabil előremenetelét szolgálja. A cégadatbázisokról és a hitelinformációs rendszerekről megoszlottak a vélemények az előadásokat követő kerekasztal-beszélgetés folyamán. Abban megegyeztek a szakemberek, hogy az első kézi piaci információk továbbra is elengedhetetlenek a kintlévőségi kockázatok felmérésekor.
„Akár tudatában vagyunk, akár nem, mindannyian kisebb-nagyobb mértékben alkalmazói vagyunk az outsourcingnak” – ezzel az állítással hozta megfogható közelségbe a tevékenységkihelyezés fogalmát Pozvai Zsolt, a Develor vezérigazgatója. Persze a skála széles, a megbízás keretében megrendelt szolgáltatásoktól egészen a hosszú távú partneri viszonyban kihelyezett vállalati tevékenységek menedzseléséig tart. Fazakas László, az Arcus Search vezetője a marketingre fordított kiadások megtérülését szavatolni hivatott módszerekről beszélt, lerombolva néhány több évtizedes előítéletet a reklámok hatékonyságának mérhetetlenségéről. Az informatikai beruházások tervezése terén is ragaszkodjunk a jól ismert „mibe fog ez nekem kerülni, és mit hoz a konyhára?” szemlélethez – erre figyelmeztette a résztvevőket Kovács Zoltán, a Fujitsu-Siemens szolgáltatásiüzletág-igazgatója, bemutatván olyan modelleket, melyek nemcsak a hagyományos üzembiztonságot növelik, hanem finanszírozási szempontból is kedvezőek a vállalatnak. Hasonló erényeket mutat fel a telekommunikáció területén az Invitel is, erről Jakócs Krisztián márkamenedzser győzte meg a kerekasztal-beszélgetés résztvevőit.
Összességében az vonható le a hallottakból, hogy akkor versenyképes egy vállalat, ha a működéséhez szükséges folyamatokat és erőforrásokat nem csupán önerőből teremti meg, hanem kreatívan és célorientáltan válogat a piacon elérhető szolgáltatók kínálatából. Ehhez persze ismernie kell önmagát, terveit, és fel kell tudnia mérni, hogy mely partnerségek növelik profittermelési képességét, és melyek azok, amelyek nem hoznak megtérülést.