Üzleti tippek

Átverte vásárlóit az Auchan

A fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Auchan Magyarország Kft.-t. A hipermarketlánc katalógusában hirdetett akciós termékek „nem mindig voltak kaphatóak” – áll az indoklásban.

Az Auchan tavaly májusi, júliusi, augusztusi és októberi akciós újságaiban a versenyhatóság több olyan reklámozott terméket talált, amely az akció egész időtartama alatt nem volt megvásárolható. Ezenkívül előfordult, hogy a hirdetett termékekhez a vevők az akció kezdetekor nem juthattak hozzá, vagy az akciós termék egy-két nap alatt elfogyott.

A hipermarketeket jellemzően nem csupán egy-egy termék beszerzése céljából keresik fel a fogyasztók. Feltételezhető, hogy ha egy akciósként hirdetett árucikkhez nem jut hozzá a vásárló, akkor más termékeket vásárol. Ezért, ha egy kereskedő olyan terméket reklámoz, amely hiányzik, az becsalogató reklámnak minősülhet – indokolja döntését a GVH. Önmagában nem jogsértő, ha egy hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem áll rendelkezésre, hiszen a várható kereslet pontosan nem mérhető fel.

Az viszont a versenytörvénybe ütközik, ha a hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem kapható, ha az akció kezdetén nem lehet vásárolni belőle, vagy ha kedvezményes áron kínált termék már az akció elején elfogy. Mivel bebizonyosodott, hogy a felsorolt hibákat az Auchan elkövette, magatartása megtévesztő volt a fogyasztók számára. Emiatt a kiskereskedelmi vállalkozás 30 millió forintos bírság megfizetésére köteles – közölte a versenyhivatal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik