Ehhez képest már februárban kiderült, hogy heti 3-ról 2-re csökken a Glasgow-ba induló gépeik száma, a napokban pedig egy kivétellel az összes budapesti útvonalon csökkentették a járatsűrűséget a nyári főszezonra. A jelenleg elérhető menetrend szerint júniustól, illetve júliustól East Midlandsbe, Liverpoolba, Bristolba, illetve Franfurt Hahnba az eddigi heti 4 járat helyett csak 2 gép fog indulni, a ma még naponta közlekedő dublini járatot pedig heti 5-re ritkítják. A tavaszi 29-cel szemben nyáron már csak heti 18 Ryanair-gép landol majd Ferihegyen. Ezzel az ír cég önként feladja a Wizz Air mögötti 2. helyét a magyarországi fapadosrangsorban, mivel az easyJet beelőzi. Egy másik szomorú következménye lehet a ritkításnak, hogy – lényegében Európában egyedüliként – idén is szűkülhet a magyarországi fapadospiac.
A ritkítást törlésnek is lehet nevezni, hiszen már meghirdetett járatokat távolítottak el hirtelen a menetrendből. Azok az utasok, akik már foglaltak a menetrendből kivett járatokra, természetesen ingyen átfoglalhatnak egy másikra, illetve teljes jegyárvisszatérítésre jogosultak. Ennek ellenére ilyen törléseknél komoly veszteség érheti például azokat, akik szállást is foglaltak a jegy mellé, amit lefoglalóztak vagy kifizettek. Az ilyen károkért a légitársaság nem tartozik felelőséggel.
Ryanair-gép Ferihegyen – ritkább lesz ez a látvány (fotó: MTI)
A törlés okairól Tomasz Kulakowski, a Ryanair Közép-Európáért felelős értékesítési igazgatója kérdésünkre annyit mondott, hogy folyamatosan vizsgálják a járatok teljesítményét, ezek alapján pedig néhány budapesti útvonalnál ritkítás, másoknál pedig sűrítés vált szükségessé. Azt azonban nem közölte, hogy mely útvonalakon várható több járat. Az igazgató megerősítette, hogy a Ryanair továbbra is elkötelezett a budpesti piac iránt. Szollár Domokos, a Budapest Airport Zrt. szóvivője pedig azt közölte, hogy a reptér még nem kapott értesítést a törlésekről.
A budapesti kapacitás harmadával történő visszafogásának érdekessége, hogy éppen az a brémai útvonal maradt ki a vágásból, mely információink szerint a legkisebb töltöttséggel üzemel, a brit útvonalakon viszont nagyon jó kihasználtságot mérnek. Emellett a három sármelléki útvonalat sem érintette a szűkítés, igaz, ezek közül kettő még csak most indul be, és nyári idényútvonalnak számít. Az is figyelemre méltó, hogy a szeptembertől, illetve októbertől a nyárra kieső járatok visszatérnek a menetrendbe. Azt viszont nem lehet tudni, hogy majd később ezek is kikerülnek, vagy kifejezetten a főidényben talált Budapestnél jobb célpontokat gépeinek a vezető európai fapados.