Ez esetben úgy kell módosítani a terveket, hogy az állomást nem bányászati módszerrel építik meg – ahogy eredetileg tervezték -, hanem a pesti oldalon kialakított mesterséges szigetről.
Az általános uniós gyakorlat ilyen nagy beruházásoknál egyetlen változtatást fogad el, de a lap forrásai szerint a kért változtatás sem pénzügyileg, sem műszakilag nem kellően megalapozott. A törvények szerint az alvállalkozó változtathat a kivitelezés módszerein, de a határidőt nem módosíthatja, és többletpénzt sem igényelhet.
Szakmai források szerint további nem kívánt mellékhatásai is lehetnek, ha – dacára a többek szerint gyenge lábakon álló műszaki érveknek – engednek a Hídépítő követelésének. Ettől ugyanis a beruházás többi kivitelezője is vérszemet kaphat, és náluk is – ahogy a lap névtelenséget kérő forrássa fogalmazott – „vastagabban foghat a ceruza”, ami tovább növelné a metró jelenleg tervezett, 511 milliárd forintos építési költségét.
“A megjelent sajtóhírekkel ellentétben nincs veszélyben a 4-es metró Fővám téri állomása körül kialakult vitás kivitelezői kérdések miatt a beruházás európai uniós támogatása” – olvasható a DBR Metró Projekt Igazgatóság péntek délutáni közleményében. “A városvezetés továbbra is kitart amellett, hogy a Fővám téri állomásnak meg kell épülnie, a kivitelezőnek pedig be kell tartania a szerződésben vállalt kötelezettségeit. A peronalagút kivitelezési alternatíváiról még tovább folyhatnak a tárgyalások” – tette közzé az igazgatóság.