Legnagyobb arányban a diszkontok adnak el saját márkás terméket, élelmiszer-eladásaikból értékben 48, háztartási vegyiárukból pedig 46 százalékkal részesednek a kereskedelmi márkák.
Részarány tekintetében a diszkontokat az élelmiszereknél a szupermarketek követik 18 százalékkal, ezután következik a magyar tulajdonban lévő üzletlánc kategória 15 százalékkal.
Háztartási vegyiáruknál a drogériában a Private Label (saját márka) 12 százalékos, míg a magyar tulajdonban lévő láncokban 11 százalékos részesedéssel bír.
Magyarországon a legfrissebb adatok szerint változatlanul az állateledelek bolti eladásában viszik a prímet a kereskedelmi márkák. Dobogós még a háztartási papíráru és a gyorsfagyasztott élelmiszer, negyedik helyen a babaápolás kellékei állnak.
A nagy termékcsoportok zömében erősödött a saját márka piaci pozíciója – legnagyobb mértékben a müzli és a tejtermék-húskészítmény kategóriáké -, csökkent azonban a rágcsálnivalók és a hajápoló szerek részesedése.
Nemzetközi összehasonlításban a saját márkás árucikkek piaci részesedésével Magyarország az európai mezőny alsó harmadába tartozik. A bajnok továbbra is Svájc, hazánk azonban bekerült a növekedési ranglista élvonalába, Spanyolországot megelőzve a harmadik helyen állunk Csehország és Lengyelország mögött.