Üzleti tippek

Megint nem volt egyértelmű a hitelkártya-hirdetés

A fogyasztók számára megtévesztő módon reklámozta hitelkártyáit az Unicredit és a Credigen Bank. Emiatt az előbbi 1 millió, az utóbbi pedig 2 millió forint bírságot kapott.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata feltárta, hogy az Unicredit 2005 májusától, a Credigen pedig 2005 októberétől egyes piaci tájékoztatásaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

A bankok a fogyasztókat nem pontosan tájékoztatták arról, hogy a hitelkártyák esetében a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem. E mellett ugyancsak szükséges a kamatmentességhez, hogy a teljes tartozást a megjelölt határidőig megfizessék a kártyatulajdonosok, egyéb esetben kamatot számítanak fel.

A GVH szerint pontatlanul volt megfogalmazva az is, hogy az „akár 51 nap” kamatmentesség esetén ez az ígéret csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján történik meg a vásárlási tranzakció, ettől kezdve a kamatmentes időtartam hossza folyamatosan, minden egyes további napon 1 nappal csökken.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik