Az ECS/AES (Kiviteli Ellenőrző Rendszer/Automatizált Kiviteli
Rendszer) feladata a kiviteli vámeljárásokban érintett különböző
szereplők – gazdálkodók, vámhatóság, egyéb kormányzati szervek – közötti online elektronikus üzenetcserén alapuló kommunikációjának biztosítása, amely segítségével az egyes eljárási mozzanatok gyorsabbá, biztonságosabbá és könnyebben ellenőrizhetővé válnak.
Magyarországon az ECS első fázisát – kiviteli vámhivatali funkcióban kísérletként 4 fővámhivatalban – 2007. március 1-jén vezették be, ezt 2007. április 25-től terjesztették ki az összes fővámhivatalra.
Az elektronikus kiviteli vámeljárás kiterjesztése az összes
hivatalra július 1-jétől biztosítja általánosan a kiviteli árunyilatkozat-adatok elektronikus benyújtását az elfogadott exportőrök számára a vámhatósági regisztrációs kötelezettség teljesítése után.
Az elektronikus vámkezelés bevezetésének harmadik lépcsőjében, 2009. július 1-jétől alakítják ki a lehetőségét az import eljárásokhoz kapcsolódó árunyilatkozatok adatainak tagállamok közötti online átadásához.

„Ez csak egy szelete a csapatnak” – Magyar Péter a kongresszus után a 24.hu-nak
A pártelnök videósainknak beszélt a szombaton színpadra állt és a háttérben maradt szakpolitikusokra vonatkozó kérdéseinkre.