Üzleti tippek

Netes marketing a jövő

Szűkülő marketing-költségvetések, és növekvő reklámzaj mellett egyetlen vállalat sem engedhet meg magának fölösleges marketing-kiadásokat. Ráadásul a fogyasztók egyre inkább magukhoz ragadják a hatalmat: őszinte (interaktív) kommunikációjuk a vállalatokról és márkákról esetenként már most sokkal erőteljesebb, mint adott brand-ek hivatalos marketingje - pedig most kezdenek csak igazán belelendülni.

A második IMA (interaktív marketing) Konferencia azt a trendet dolgozza föl, melyben az interaktív kommunikáció egyre nagyobb teret enged a kritikus fogyasztói tömegek véleményének, ezért a vállalatok, márkák részéről a tudatosan irányított párbeszéd létkérdéssé válik. A konferencia előadói – vezető külföldi és hazai marketing-szakemberek – a fogyasztói párbeszédbe való hatékony bekapcsolódásra konkrét eszközöket adnak a résztvevők kezébe.

Hamarosan már TV 2.0-t írunk? Mérhető a fogyasztói forradalom? Szóbeszéd alapú marketing: masírozunk vissza az őskorba? Valóban a fogyasztók építik a márkákat? Hamarosan nálunk is a keresőmarketing teszi ki a reklámköltés 60 százalékát, ahogy tavaly az USÁ-ban? Mi az a „szélessávú televíziózás”, a „választékrobbanás”, a „tartalmi felezési idő”? Milyen ember a „forradalmár”, és kik a „forradalmárkák”? Többek között ezek azok a kérdések, amelyeket a második IMA (interaktív marketing) Konferencia előadői körbejárnak, várhatóan megnyugtatva a marketingeseket, vállalati kommunikátorokat és brand-építőket: azért még nem teljesen vették át a fogyasztók a hatalmat.

Blogokon, fórumokon, közösségépítő oldalakon keresztül bátran, őszintén hallatják hangjukat és fejezik ki elégedettségüket vagy nemtetszésüket. A videómegosztókon – mint a Google által tavaly megvásárolt YouTube, vagy az Index által áprilisban megvásárolt Videobomb – kíméletlen kritikával szedik szét és rakják újra össze az őket körülvevő világ jelenségeit. A podcasting, vagy akár a TV 2.0 névvel is illethető jelenség a műsorszórás hagyományos formáit dönti romba, a klasszikus csatornákon megjelenő sztárok pedig ma már napi kapcsolatban állnak rajongóikkal – de nemcsak a tévé, rádió, vagy nyomtatott sajtó nyújtotta lehetőségekkel élve, hanem egyre inkább az interaktív csatornákon.

A vírus sokak számára már nem félelmetes kórokozók által terjesztett potenciális betegséget jelent, hanem szórakoztató videókat, amelyek úgy repülik körbe a világhálót – földrajzi és kulturális adottságoktól függetlenül – hogy csak saját színvonaluk határozza meg röptük hosszát. Ebben a világban a fogyasztók, az internetezők, a véleménymegosztás forradalmárai már nem irányíthatóak – de az IMA Konferencia arra igyekszik majd választ találni, hogy a marketing hogyan képes lépést tartani a változó kommunikációs környezetben, miért érdemes, és hogyan lehet bekapcsolódni az élénk párbeszédbe.

Az Arcus Interactive Group és a Figyelő Konferenciák közös májusi rendezvényén többszáz marketinges oszt meg egymással tudást és tapasztalatokat: hogyan lehet bevonni és fogyasztókat a márkaépítésbe, és hogyan lehet élő, produktív üzleti értéket termelni a tudásmegosztás energiáiból.


További információ a konferencia honlapján: www.interaktivmarketing.hu

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik