Marketing
Új termék a Borsoditól
A világon először Magyarországon jelenik meg a Stella Artois legújabb változata, a Stella Artois Légère – olvasható a BTL.hu-n. A termék újdonsága abban rejlik, hogy több mint 20 százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaz – változatlan alkoholtartalom mellett.
Reebok: főszerepben Johansson
Többéves szerződést írt alá a Reebok és Scarlett Johansson egy „Scarlett ’Hearts’ Rbk” elnevezésű, egyedi, sportos, ugyanakkor divatos cipő- és ruhakollekcióra. A termékvonal várhatóan 2007 tavaszán jelenik meg magasra pozícionált áruházakban és üzletekben a világ minden részén. A megállapodás televíziós, print-, online és outdoor reklámokról szól.
Eladták a Rover nevet
A BMW eladta a Rover márkanevet, azt azonban egyelőre nem árulta el, hogy ki a vevő – írja a VGO. A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a Shanghai Automotive vásárolta meg a nevet, mintegy 16 millió euróért. A helyzet előzményeihez tartozik, hogy a bajor autógyár 2000-ben eladta a Rovert, de a márkanevet megtartotta, és licencbe adta az új tulajdonos Phoenix-konzorciumnak.
Reklám
Afrika hangja a Golden Drumon
Rádiós szpot, illetve rádióreklám-forgatókönyvek elkészítésére írtak ki pályázatot a Golden Drum Reklámfesztivál (GD) szervezői. A versenyen amatőrök és profi reklámszakemberek egyaránt elmondhatják, mit is jelent számukra Afrika. A pályázat lebonyolításában Magyarországon a Radiocafé 98.6, a Puma, valamint a GD hazai képviselője, a Próbakő Kommunikáció működik közre. A kész hanganyaggal pályázók legjobbika meghívást kap másodmagával a szlovéniai Golden Drumra.
Média
Új műsorok a storytv-n
Augusztus 20-ától új, saját gyártású adásokkal és friss sorozatokkal bővíti műsorstruktúráját a storytv. Az új Szuperbuli mellett feltűnik a képernyőn Schobert Norbi a Motivátorral, felesége, Rubint Réka pedig nőknek ad praktikus életvezetési tanácsokat. Megújult stúdióban jelentkezik Buza Sándor sztár-talkshow-ja, naponta láthatjuk a Vad Angyal kalandjait, és feltűnik a csatornán egy, az Egyesült Királyságban nézőcsúcsot döntött bűnügyi sorozat is.
Jó idők a Viasatnál
Hatéves történetében először ért el féléves szinten nyereséget a Viasat3. 2006 első félévében közel 1 millió svéd koronás (kb. 18 millió forint) üzemi nyereséget ért el a csatorna, azok után, hogy tavaly ilyenkor még 12 milliós üzemi veszteséget könyveltek el.
Szintén először fordult elő, hogy a csatorna egy teljes nap átlagában nagyobb közönségarányt ért el valamelyik nagyobb kereskedelmi riválisánál: augusztus 24-én a kábeltelevízióra előfizető háztartásokat tekintve a 18–49 éves lakosság körében a Viasat közönségaránya 14,2 százalék volt, a TV2-é pedig 13,6.
Csökkent az RTL profitja
A legnagyobb európai televíziós társaság, a luxemburgi RTL Group 355 millió eurós adózott eredményt jelentett az első fél évről, 1,7 százalékkal kevesebbet a tavalyi első félévi 361 milliónál. A médiacég árbevétele eközben 19,1 százalékkal, 2,85 milliárd euróra emelkedett a tavalyi első fél évben elért 2,39 milliárdról. Az RTL bevételeinek további növekedést várja a második fél évben.
Duna Tv Dél-Amerikában is
Hamarosan Dél-Amerikában is fogható lesz a Duna Tv műsora. A Kreatív Online úgy tudja, mivel bizonyos műsorjogok hiányoznak, a program nem egyezik meg teljesen a magyarországival. A műsorszóráshoz szükséges előkészületek néhány hónapot vesznek igénybe.
Új rádió indul a Dunakanyarban
Augusztus 25-étől az Infórum Rádió helyén az Abszolút Rádió 97.3 adása jelentkezik. Az új műsor a fővárostól északra lakók igényeit kívánja szolgálni. A reggeli és délutáni időszakban a tájékoztatásé lesz a főszerep rövid információk formájában, míg a nap többi részében leginkább a zene dominál.
Szünetel a Reform
Eltűnt az újságosstandokról a 2004 áprilisában újraindított Reform című újság, a kiadó augusztus 3. óta határozatlan időre szünetelteti a kiadást – írja az eMasa. Vitézy Zsófia lapigazgató-főszerkesztő elmondta: nincs szó megszűnésről, a lap csak szünetel. A lépést az újság vezetője nem indokolta meg.
Az Exit a Pesti Est előtt
Az Exit ingyenes programmagazin története során először megelőzte a Pesti Estet totál spontán márkaismertségben. A TGI Magyarország június havi adatai 52 százalékos ismertséget mutattak ki, mellyel az Exit közel öt százalékponttal utasítja maga mögé riválisát.
Támogatott ismertsége 2005-ben 59 százalék volt, ez idén júniusra 79 százalékra nőtt.
Ügynökségek
Megbízás a Maximize-nak
A Maximize Médiaügynökség látja el 2006 júliusától a Wizz Air légitársaságának regionális médiakoordinációs feladatait. A Maximize munkája elsősorban a két legaktívabb, EU-csatlakozás előtt álló piac irányítására, Bulgáriára és Romániára terjed ki.
Cherokee-bevezetés a Republickal
A Republic Csoport kapta a megbízást a Tesco-Global Zrt.-től, hogy új ruhamárkáját, a Nagy-Britanniából érkezett Cherokee-t bevezesse Magyarországon. Az ügynökség feladata a Cherokee kommunikációs stratégiájának megtervezése, a kreatívkoncepció kialakítása, illetve a produkciós munkák elvégzése volt.
Öt díj a Weber Shandwicknek
Öt Golden World-díjjal jutalmazta a Weber Shandwick (WS) teljesítményét a Nemzetközi Public Relations Szövetség, az IPRA. Az idei megméretésen az ügynökség három munkáját is kategóriájának győztesévé választották, két további kampány pedig külön elismerésben részesült. Idén 41 országból 325 nevezés érkezett, ebből 138 került a döntőbe.
Privy Council–Graphisoft-együttműködés
A Graphisoft Park a Privy Council Communicationst választotta a vállalat részvényeinek Budapesti Értéktőzsdére történő bevezetésével kapcsolatos stratégiai kommunikációs tanácsadói feladatok ellátására, valamint az ehhez kapcsolódó események megszervezésére. A megbízást a cég meghívásos pályázaton nyerte el.
Átszervezés az Edge-nél
Az Edge Communications leválasztotta az alaptevékenységét jelentő klasszikus pr-szolgáltatásokról a művészeti kommunikációs tevékenységet, és külön egységet hozott létre EGO Művészeti Kommunikációs Divízió néven.
Szintén az Edge-hez kapcsolódó hír, hogy Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács megbízásából a cég végzi a Budapesten szeptemberben megrendezendő Style Hong Kong kiállításhoz kapcsolódó pr-tevékenységeket.
Újabb ügyféllel az A-Z pr-divíziója.
Három hónapos próbaidő után meghosszabbította az A-Z PRodukció szerződését a SkyEurope. A SkyEurope azért elégedett az ügynökség munkájával, mert a cégnek köszönhetően a versenytársakénál több, nem fizetett pr-cikk jelenik meg a légitársaságról.
Svájc az Mmd-t választotta
A svájci nagykövetség „Oda-vissza – Svájc Magyarországon 2006” címmel az év elején indította útjára programsorozatát, amelynek célja, hogy megismertesse hazánkban az apró országot. A nagykövetség a programmal járó kommunikációs feladatok ellátására, komplex kommunikációs tanácsadásra és teljes körű pr-szolgáltatások nyújtására az Mmd Corporate Public Affairs & Public Relations tanácsadó céget bízta meg.
Online
A HVG Online-é az Apronet
Megvásárolta az ingyenes internetes apróhirdetési szolgáltatásokat nyújtó Apronet.hu portált a HVG Online Zrt. – értesült a BTL.hu. Az Apronet.hu megvásárlásával online piacteret is kínál látogatóinak a hvg.hu hírportál, a Jobline állásközvetítő és az Ingatlanmenedzser ingatlanközvetítő oldal mellett.
Reklámfelületet aukción?
Magyarországon még egészen újszerű – külföldön a Google által viszont már használt – technikával, internetes aukció útján értékesített hirdetési felületeket a TeszVesz.hu-n keresztül a Sanoma. A legkapósabb hirdetési hely a kikiáltási ár hatvanszorosáért kelt el. „Az online aukciózást általában magánemberek közötti értékesítési formának gondoljuk, ez esetben azonban egy sikeres b2b-értékesítés zajlott” – mondta Palocsay Géza, az értékesítés ötletgazdája, a Sanoma Budapest szolgáltatásértékesítési menedzsere.
Hirdetési boom Kínában
Eléri a 4,4 milliárd jüant (1 jüan kb. 27 forint) a kínai online hirdetési piac idén – derül ki a China Online Advertising Market Annual Report 2006 adataiból. Ez közel 36 százalékos növekedést jelentene a tavalyi évhez képest. Az internetes keresőportálok a piac 32 százalékát tehetik ki. 2005-ben a növekedés meghaladta az 59 százalékot, elérve a 3,23 milliárdos összeget. Tavaly a négy legnagyobb portál: a Sina, a Sohu, a Baidu és a Yahoo! zsebelhette be a pénzek közel 60 százalékát.
Kutatás
A márka számít
A márkanév a leginkább döntő tényező a legújabb elektronikai eszközök megvásárlásakor a magyar felhasználók számára – derül ki a Synovate felméréséből. A hazai fogyasztók 33 százaléka sorolta az első helyre ezt a tényezőt, míg az árat 32 százalékuk tartja a legfontosabb szempontnak. A harmadik legfontosabb tényező a válaszadók 22 százaléka szerint a használhatóság.
Marketing
2006 legértékesebb márkái
Mint minden évben, a Business Week magazin és az Interbrand tanácsadócég az idén is összeállította a világ száz legértékesebb márkájának listáját. A tavalyi évhez képest nem változott a hat legértékesebb márka rangsora, a lista élén idén is a Coca-Cola áll, amelynek értékét az Interbrand szakértői mintegy 67 milliárd dollárra becsülték.
A 46 százalékos márkaérték-növekedéssel az év legnagyobb nyertese a Google (24. hely) lett. Az online kereskedelem átfogó növekedése eredményezte az eBay (47. hely) rohamos, 18 százalékos értéknövekedését, ezzel a harmadik legnagyobb győztessé avanzsálva a brandet. A legnagyobbat növekedők klubjában a második helyet – 20 százalékos növekedéssel – a Starbucks (91. hely) foglalja el, miután márkáját a prémium-gyorséttermek piacán is megerősítette, és termékeit kiterjesztette zenei és kiadói tevékenységre.
Persze nagy vesztesek is vannak. A nagy láncok terjeszkedése miatt csökkent az olyan hagyományos ruházati márkák piaci részesedése, mint például a Gap (52. hely), amely 22 százalékos márkaérték-csökkenést volt kénytelen elkönyvelni.
A Ford (30. hely) továbbra is minden egyes eladott autó után pénzt – és márkaértéket – veszít évről évre. A német és japán konkurenciával szemben az „amerikai örökség” attribútum kevés ahhoz, hogy az idei 16 százalékos csökkenést visszafordítsa.
Az idei 12 százalékos csökkenés közben a Kodak merész lépésre szánta el magát azzal, hogy szerencsét próbál a digitális képalkotás világában. Tette ezt annak ellenére, hogy a verseny könyörtelen, a haszon pedig elhanyagolható a hagyományos filmes piachoz képest.
A listára egyébként nem egyszerű felkerülni: csak azoknak a márkáknak van esélyük, amelyek árbevételük legalább egyharmadát a nemzetközi piacokon realizálják. Fontos, hogy széles körben ismertek legyenek, illetve, hogy nyilvánosságra hozzák pénzügyi és marketingadataikat.
Marketing
Kapkodtak a vonatjegyekért a Rossmannban
A rúzs és a tusfürdő mellé vonatjegy is kerülhetett azok kosarába, akik augusztusban a Rossmannban vásároltak. A MÁV ugyanis szerződést kötött a drogérialánccal, melynek értelmében a hálózat boltjaiban vasúti menetjegyeket is válthattak a piperét vásároló utazni vágyók. A kísérlet nagy sikerrel zárult. Az augusztusi akcióban eredetileg 50 ezer darab jegyet szerettek volna értékesíteni (egységesen 799 forintért), az eredmények azonban minden várakozást felülmúltak: az augusztus 21-ei állapot szerint a jegyeladások meghaladták a 95 ezer darabot.
A javaslattal egyébként a Rossmann hozakodott elő, amely külföldről importálta az ötletet: a cég a holland vasúttal folytatott együttműködésén felbuzdulva kereste meg a MÁV-ot. Az eset egyébként nem egyedi: Németországban például a Lidl árusított jegyet a német vasút járataira, jelenleg pedig nagy-britanniai üzleteiben árusít Air Berlin-repülőjegyet.
„A vasúttársaság ezzel a nyári akciós kedvezménnyel azt szerette volna elérni, hogy új utasokat szerezzen, akik megkedvelve a vasúti utazást, máskor is vonatra szállnának. A kísérleti jellegű jegyárusítás másrészt arra is jó, hogy a MÁV felmérje: milyen létjogosultsága van – az állomásokon, a jegyirodákon és az egyetemi értékesítési pontokon kívüli – az eddig még szokatlan helyszínen történő vasúti jegyértékesítésnek” – mondta Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője. Emellett a társaság imázsának javítása (mely szerint a MÁV egy dinamikus, a piaci viszonyok közt is életképes vállalat) is a célok közt szerepelt. A vasúttársaság és a Rossmann nem vont be ügynökséget az akció kidolgozásába.
Reklám
Melegedő hirdetések
Míg 1994-ben a Fortune 500-as listáján szereplő vállalatok közül csak 19 hirdette termékeit a melegmédián keresztül az USA-ban, tavaly ez a szám 175-re szökött – írja a Reuters. Egyre több hirdető alkalmaz melegtémákat, hogy a nagyközönséget megközelítse. „Felismerték ugyanis, hogy a tolerancia manapság trendi” – mondja Michael Wilke, aki a Commercial Closet nevű weboldalon a melegtémájú reklámokat gyűjti össze.
Néhány évvel ezelőtt, a „Bemelegítő”, illetve a „Will és Grace” megjelenése előtt ritkán fordult elő, hogy nyíltan homoszexuálisok szerepeljenek a tévében. Az első amerikai televíziós reklám, amelyben meleg pár szerepelt, egy 1994-es IKEA-szpot volt: a hirdetésben két férfi vásárolt étkezőasztalt. A reklámot csak éjszaka sugározták, és bombafenyegetések után le is vették a műsorról. A jeget végül a John Hancock biztosító törte meg, amikor a 2000-es olimpia és a World Series baseball-világbajnokság alatt egy leszbikus párral és az örökbe fogadott ázsiai csecsemőjükkel promótálta termékeiket.
Ma már nem ritka, hogy meleg hírességek tűnnek fel hirdetésekben. Ellen DeGeneres, az egyik amerikai show-műsor házigazdája az American Express kártyát népszerűsíti, míg Melissa Etheridge rocksztár partnerével a Cartier kifejezetten leszbikus esküvőkre tervezett karkötőjéhez adta az arcát. A „Bemelegítő” (nálunk a Viasat3-on korábban futó valóságshow) kiváló alkalmat adott termékelhelyezésre, homoszexuális főszereplői pedig a trend szakértőiként mutatkoztak be, és később számos, a nagyközönségnek szánt reklámban jelentek meg.
A hirdetők mindeközben tovább finomítanak a meleg fogyasztókhoz való hozzáállásukon. A Rivendell Media szerint tavaly először a nyomtatott melegsajtóba szánt reklámok több mint fele kifejezetten a homoszexuális olvasók számára készült. Az ilyen típusú hirdetésekre specializálódott New York-i Osmosis Medialab többek között a Mercedes személyautók, a Casio fényképezőgépek és a Philips lapos tévék kampányát készítette. A cég társalapítója, Shawn Thomson szerint egyre kevésbé kell ügyfeleiket meggyőzni arról, miért is van szükség a szolgáltatásaikra.
Média
Új sztármagazinok a piacon
Hot! magazin néven új heti, szórakoztató sztármagazint jelentetett meg augusztus 3-án a Ringier Kiadó. A 68 oldalas, 169 forintért kapható termék legfőbb pilléreit a sztárhírek, sztársztorik, sztárpletykák és sztárinterjúk alkotják. A magazin heti tévémellékletet is tartalmaz.
A hot! elsősorban olyan 18–39 éves, fiatalos, ABC státusú, modern életstílusú, nyitott és „kíváncsi” nőket céloz meg, akik érdeklődnek a sztárhírek, a tévésorozatok, a divat, a szex, a szerelem, a párkapcsolatok iránt, és rendelkeznek legalább középfokú végzettséggel.
Az új magazin bevezetését 300 millió forintos médiaértékű kampány támogatta, amely országos televíziókban, rádióban, óriásplakátokon, sajtóban futott, emellett voltak POS-reklámok árushelyi reklámok, citylight- és online-hirdetések. A lap bevezetését segítette a 600 ezer példányban terjesztett ajándék mutatványszám is.
A kampány kreatívkoncepciójának kidolgozását az Akció-Nxs Reklámügynökség végezte, a kampány médiavásárlását a Ringier házon belül intézte.
Új hetilappal jelentkezett a napokban a Sanoma Budapest is. A HELLÓ V.I.P.! című sztármagazin első száma augusztus 30-ától 99 forintos bevezető áron kapható. Az új lap követi az új médiafogyasztási trendeket, és a vizuális elemekre helyezi a hangsúlyt: friss képekkel, izgalmas fotósorozatokkal számol be a hazai és külföldi sztárvilág híreiről, érdekességeiről, illetve sztárdivatok és fogyókúrák bemutatásával szórakoztatja majd az olvasókat.
A HELLÓ V.I.P.! bevezetését átfogó marketingkommunikációs kampány támogatja: televízió-, rádió-, online- és sajtóhirdetések, országos citylight-, Mahír- és óriásplakát-felületek népszerűsítik a magazint, valamint POS- és pr-kampány kíséri a megjelenést.
A 120 ezer példányban országosan terjesztett, 44 oldalas lap főszerkesztője Ómolnár Miklós, aki a kiadó két sztármagazinját, a Storyt és a Bestet is sikerre vitte, és főszerkesztője a szintén a Sanomához tartozó 4!-es csatornának, a storytv-nek.
Média
Utódlási harc a Murdoch-birodalomban
A Murdoch-birodalomban megkezdődött a harc az utódlásért. A 75 éves ausztrál médiamogul négy felnőtt korú gyermeke áll perben a harmadik, kínai származású feleséggel, aki furcsállja, hogy bár két – 6 és 4 éves korú – kisgyermeke egyenlő arányban részesedik majd a vagyonból, a birodalom további sorsába (anyjuk révén) Murdoch visszavonulása esetén nem szólhatnak majd bele – tudta meg a Hollywood Reporter. Pedig a médiabirodalom ígéretes falatnak mutatkozik. A News Corp. részvényeinek értéke az elmúlt fél évben is 20 százalékkal nőtt, s csak a MySpace, amely nemrég 600 millió dollárért került Murdoch tulajdonába, 3 milliárd dollárt ér. Hasonlóképpen kecsegtetően alakultak az elmúlt hónapokban a cég egyéb befektetései is. Murdoch eddigi vállalkozásai mellé 56,5 százalékos részesedést szerzett a török Huzur Radyo Tv-ben, 25 százalékot egy lengyel tévétársaságban, s most készül megvásárolni egy grúz tévétársaságot is. Szeptemberben indul Londonban új ingyenes lapja, a thelondonpaper, és a MySpace sikere után további darabokat szeretne kihasítani az online-tortából is. Cége jelenleg a Google-lal, a Yahoo-val, a Microsofttal és az ask.commal is folytat tárgyalásokat. Váratlan fejlemény, hogy Murdoch a kínai piacot illetően nem optimista, s szeretné eladni 38 százalékos részesedését a Phoenix Satellite Television Holdingsban, amely jelenleg a legnagyobb nézettségű kereskedelmi tévéadót üzemelteti Kínában. Kína helyett ősztől inkább az amerikai piacot célozza meg, ahol a FOX családi adó mellett egy újabb adót indít.
A hírek szerint ezeket az üzleti terveket részben már fia, James valósítja meg, aki a testvérek közül egyedüliként foglalkozik apja üzleti dolgaival (miután a legidősebb fiú, Lachlan visszalépett), s valószínűleg őt nevezik ki hivatalosan is a birodalom trónörökösévé. Ebbe most már csak John Malone, a Liberty Media főnöke szólhat bele, aki 18 százalékos részesedéssel rendelkezik a News Corp.-ban, s Murdoch visszavonulása esetén nemcsak pozícióját szeretné megerősíteni, de azt is rebesgetik szakmai körökben, hogy esetleg Murdoch örökébe is lépne.
Média
Szárnyal az Endemol
2006 első fél évében 22 százalékkal növelte bevételét az Endemol, a Big Brother nemzetközi producereként elhíresült holland szórakoztatóipari konszern. „Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, s azt várjuk, hogy forgalmunk év végére eléri az egymilliárd eurót” – nyilatkozta a Pressetextnek Elias Rodriguez-Vina, a cég ügyvezetője, ezzel is cáfolva azokat a híreszteléseket, amely szerint a valóságshow-k iránt világszerte csökken az érdeklődés. Az Endemol háza táján erről nem tudnak, legsikeresebb projektjük, a Big Brother jelenleg húsz országban van képernyőn. A Deal Or Not Deal című játékshow-t pedig ebben az évben 35 országban tűzik műsorukra a televíziók.
Peter Krenn vállalati szóvivő szerint a legdinamikusabb fejlődést Nagy-Britanniában könyvelhette el a cég, ahol egy év alatt 52 százalékkal nőtt a bevétel, de Spanyolországban és Olaszországban is várakozáson felüli eredmények születtek. Az európai piacon csak Németországban csökkent a mutató, ahol 44,5 millióról 38,3 millió euróra, azaz 13, 9 százalékkal csökkent a bevétel. A szóvivő szerint ennek oka, hogy a németek megunták a Big Brother előző szériáját, s a labdarúgó-vb is elvonta az érdeklődést, mert az első fél évben szinte minden német csatorna erre az eseményre és a vele kapcsolatos televíziós műsorokra koncentrált. Az év végéig azonban itt is 11–13 százalékos növekedéssel számolnak (az RTL II tervezi elindítani a Big Brother hetedik sorozatát), mint ahogy kedvezőek a médiapiaci kilátások a világ más tájain is. A hazai televíziós piacon a nagy kereskedelmi adók főleg saját gyártású valóságshow-val és egyre több amerikai filmsorozattal próbálkoznak (erről szóló cikkünk a 34. oldalon található).
Internet
Az Amazon beszállna a filmiparba
Váratlan bejelentéssel állt elő az amazon.com a Variety című filmes magazinban. A cég megvásárolta Keith Donohue fantáziaregényének (Az ellopott gyermek) megfilmesítési jogát, amelyet Hollywoodban szeretne leforgattatni – olvasható a news.comon. A cég szóvivője szerint nem finanszírozni szeretnék a filmet, hanem stúdiókkal, potenciális partnerekkel tárgyalnak a könyv megfilmesítési lehetőségeiről, amely jelenleg 62. az amazon.com Top 100 bestsellerlistáján. Az Amazonnál úgy gondolják, hogy a márka neve, eddigi működése, vevőköre garancia lehet a partnereknek arra, hogy a vállalkozásból komoly üzleti siker születhessen. Az Amazonnál hangsúlyozták, hogy a szakmai kérdésekbe nem kívánnak beleszólni, de a forgalmazásba olyan új marketinglehetőségeket tudnak biztosítani, amely előnyt jelenthet a konkurenciával szemben.
Hollywoodi források szerint az Amazon hollywoodi stúdiókkal és nagy lemezkiadókkal arról is előrehaladott tárgyalásokat folytat, hogy az amazon.com a jövőben lehetővé tenné digitális zeneszolgáltatás elindítását, valamint filmek letöltését is. Az elképzelések szerint ezzel megtörnék az iTunes piaci hegemóniáját, s nagyon kedvező árszabásért a filmek is letölthetővé válnának DVD-re.
Az Amazon bejelentése után nem sokkal a Starbucks is közzétette, hogy a jövőben intenzívebben szeretne bekapcsolódni a szórakoztatóiparba, s a cég 2006 második fél évében szintén a zeneiparban és Hollywoodban keresi az új kapcsolatokat.
Karrier
Szabó György a prágai Sanoma élén
Szabó György, a Sanoma Budapest Kiadói Zrt. vezérigazgatója 2006. október 1-jétől ügyvezető igazgatói pozíciót lát el a Sanoma Magazines Praha élén. Szabó György a vezetői beosztást átmeneti jelleggel, előreláthatólag hét hónapig tölti be.
Új kinevezése mellett megtartja a Sanoma Budapest vezérigazgatói feladatkörét, az SMI közép-európai régiójának vezérigazgatói beosztását, valamint az SMI igazgatótanácsi tagságát is.
Ugodi Tibor a Budapest Rádiónál
Szeptember 1-jétől Ugodi Tibor tölti be a Budapest Rádió kereskedelmi igazgatói posztját. Ugodi egy év szünet után tér vissza a média világába, korábban hét évig a Rádió1 kereskedelmi vezetőjeként dolgozott, majd az RMS ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett.
A Budapest Rádió korábbi értékesítési vezetője, Bábel Gabriella saját cégében dolgozik tovább.
Új marketingigazgatóval a Dreher
Nick Johnston után Kerekes Péter veszi át a Dreher Sörgyárak marketingigazgatói pozícióját – tudta meg a Kreatív Online. A szakember a Reckitt Benckisertől igazolt át, ahol ugyancsak igazgatói pozícióban felelt a marketingügyekért. A Reckitt Benckisernél a szakember utódját házon belül választották ki. Az új marketingigazgató Massimo De Caro lett.
Kinevezések a közrádiónál
Újabb vezetőket nevezett ki Such György, a Magyar Rádió elnöke. Szeptember 15-ei hatállyal Cseh Gabriella Zsófia, a Pantel távközlési társaság külkapcsolati és jogi igazgatója a Magyar Rádió ügyvezető igazgatója lesz, október 1-jei hatállyal pedig Kakuk György, az ENSZ Koszovói Missziója sajtóirodájának igazgatója tölti be a Magyar Rádió programigazgatói posztját – adta hírül a radio.hu. Szeptembertől Kerényi György, a Rádió C korábbi főszerkesztője irányítja adófőszerkesztőként a Kossuth Rádiót, míg Belénessy Csaba, a Duna Televízió volt alelnöke a Vasárnapi Újság című műsor új felelős szerkesztője lesz.
A Magyar Rádió elnöke korábban a műsorokért felelős alelnöki posztra Szayly Józsefet, míg gazdasági alelnöknek Mészáros Lászlót, az Antenna Távközlési Zrt. gazdasági igazgatóját kérte fel.
Filmmúzeum: távozott a csatornaigazgató
Két és fél év után távozott tisztségéből Paul Ágnes, a Filmmúzeum csatornaigazgatója – értesült az MTI. A vezető szeptember elsejével vált meg pozíciójától, többek között azért, mert mint mondja, szeretné más területen is kipróbálni tudását, tapasztalatait. A csatorna vezetősége közölte, hogy a jövőre vonatkozóan megszünteti a saját gyártású műsorokat, ez alól csak a Snitt és a Kamera Hungária-díjas Kalauz című produkció jelent kivételt. Mivel ez a lépés a csatornaigazgató feladatainak csökkenését jelenti, a Filmmúzeum nem is nevez ki új igazgatót a távozó szakember helyére.
A DDB-től a Philipshez
Július 17-étől Igaz Ágnes tölti be a Philips Magyarország Kft. kommunikációs menedzseri pozícióját, s felel a márka különböző termékosztályainak kommunikációs tevékenységéért. A szakember a Publico pr-ügynökségnél kezdte pályafutását, majd a GGK Direct pr-részlegéhez igazolt. A Philipshez a DDB Budapest Reklámügynökségtől érkezett, ahol három évet töltött el pr-vezetőként. Igaz Ágnes a pozíciót Blazsevácz Pétertől veszi át, aki 2006. március 1-je óta a Philips közép- és kelet-európai régiójának, valamint a hazai Philips-gyáregységek pr- és kommunikációs tevékenységét irányítja.
Változások a Ringiernél
Átalakította online hirdetési osztályát a Ringier kiadó. A Ringier Online sales vezetését Miczinkó Katalin, a társaság napilap divíziójának kereskedelmi igazgatója vette át. A szakember a napilap és az online felületek értékesítését egyaránt irányítja.
A Ringier Online hirdetési igazgatója korábban Péli Árpád volt, aki már távozott a cégtől.
A divíziónál eddig hirdetési menedzserként dolgozó Ujlaki Melinda online direct sales csoportvezetőként folytatja pályafutását. Az Online hirdetési osztály csapata új kollégával is bővült. Solti Miklós key account menedzserként dolgozik a Ringiernél. A Ringier Online Sales House 2004-ben kezdte meg működését, jelenlegi tagjai: blikk.hu, Nemzeti Sport Online, im-net.hu, bravo.hu, bravogirl.hu, Népszabadság Online, tv2.hu, est.hu, Hírkereső, Kapu.hu, a5.hu és a danubius.hu.
Szintén a kiadóhoz kötődő hír, hogy Mihók Attilát, a Ringier AG szerbiai leányvállalatának ügyvezető igazgatóját bízták meg az ukrán Ringier vállalat vezetésével is. Mihók informatikai mérnöki és közgazdász végzettséggel rendelkezik, 1997-től IT-menedzserként és az online divízió vezetőjeként a Nemzeti Sport alkalmazásában állt. A Nemzeti Sportot a Ringier 1999-ban vásárolta meg, attól kezdve a Ringier kiadó IT-igazgatójaként dolgozott tovább. 2001-ben a Ringier Kiadó magyarországi sportdivíziójának vezetője lett, és 2004 januárjától nevezték ki a Ringier szerb leányvállalatának ügyvezető igazgatói posztjára.
Kőszegi a Zseronnál
Kőszegi András lett a Zseron Kft. kommunikációs igazgatója. Az új vezető feladata a cég ismertségének növelése és erősítése a kommunikációs piacon.
A Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagjaként is tevékenykedő Kőszegi András korábban médiaigazgatóként részt vett a Színes Bulvár Lap újrabevezetésében, valamint kommunikációs igazgatóként a Gazdasági Rádió elindítását is segítette. A BrandFocus című műsort és a hozzá kapcsolódó weboldalt továbbra is ő készíti az adónál.
Megszűnő poszt a Palace Cinemasnál
Augusztus 25-én elhagyta a Palace Cinemas marketingigazgatói posztját Kócs Zsanett, akinek távozásával a pozíció is megszűnt a cégnél – olvasható a Kreatív Online-on. Feladatait két munkatárs, Csiszár Csilla és Páncél Gábor vette át. A szakember a Forum Home Entertainment marketingeseként folytatja munkáját. Kócs Zsanett 2000-től dolgozott a Palace Cinemasnál, 2003-ig ügyvezető asszisztensként, 2003–2006 között pedig marketingigazgatóként.
A Pannontól a Mobi 63-hoz
Szeptember 1-jétől Kocsis Gábor, a Pannon jelenlegi pénzügyi vezérigazgató-helyettese foglalja el a Mobi 63, a Telenor most megvásárolt szerb leányvállalatának hasonló posztját. Kocsis 1993-ban érkezett a Pannonhoz, ahol 1999-től gazdasági igazgatóként, majd 2003-tól pénzügyi vezérigazgató-helyettesként dolgozott.
A Pannon új CFO-ja a pénzügyi igazgatóként eddig is a társaságnál tevékenykedő norvég szakember, Karl Erik Broten, aki 1996 óta telenoros, s az elmúlt tíz év során számos pénzügyi poszton tevékenykedett. Pannonos karrierjét pénzügyi igazgatóként kezdte 2004 márciusában.
Változás az MRSZ-nél
Miniszterelnöki felkérésre médiaügyekért felelős politikai főtanácsadónak nevezték ki Sarkady Ildikót, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Jogi Bizottságának eddigi elnökét, akit ezentúl Pázmándi Kinga helyettesít az MRSZ-nél. Pázmándi Kinga egyetemi docens, ügyvéd, szakterülete a polgári és gazdasági jog, illetve a verseny- és reklámjog. Sarkady Ildikó továbbra is tagja marad a szervezet elnökségének.
Átrendeződődés a Tescónál
Udvardi György, a Tesco jogi osztályának vezetője irányítja átmenetileg a cég pr-részlegét, miután Danks Emese a Miniszterelnöki Hivatal kormányszóvivőjeként folytatja pályafutását – írja a Kreatív Online. Danks operatív feladatait Bognár Éva látja el, aki eddig is a Tesco pr-részlegén dolgozott.
Új csoportvezető a Maximize-nál
A Carattól érkezett a Maximize-hoz Szilágyi Andrea senior médiatervező. Egyebek mellett az ő vezetésével folyik a dél-kelet európai Wizz Air célországok atl- és btl-kampányainak médiastratégiai, tervezési és vásárlási munkájának összehangolása.
Bővülés a Médialogisztikánál
Sárossy János, a Sanoma Budapest előfizetésiosztály-vezetője szeptember 1-jétől elhagyta a kiadót, mivel a Médialogisztika Zrt. vezetőségében folytatja munkáját. Sárossy utódjának keresése folyamatban van.
Új igazgatóval a Plazma Média
Július közepétől Nagy Katalin tölti be a Plazma Média kereskedelmi igazgatói pozícióját, aki ezentúl a társaság hirdetési csapatának koordinációjáért felelős. A szakember az IPM-től érkezett, ezt megelőzően nyolc évig médiaügynökségeknél (Universal McCann és MindShare) dolgozott media account directorként.