Üzleti tippek

A nagy rehabilitátor

Túlzásoktól mentes, mégis igényes, és kategóriájában kifejezetten versenyképes az ára. A Subaru Outback 2,5i elnyerte szerkesztőségünk rokonszenvét.



Az autó adatai

Motor:
4 hengeres
2457ccm-es
165 lóerős
boxermotor

Sebességváltó:
4 fokozatú automata
Sportshift funkcióval

Végsebesség: 197km/h
Gyorsulás 100-ra: 10,9 másodperc alatt
Össztömeg: 1450kg
Fogyasztás: 8,9 literes (átlagos)

 


A nagy rehabilitátor 1

A nagy rehabilitátor 2

Az Üzlet&Siker olvasóinak bizonyára nem kell hosszan taglalni, hogy mennyi negatív képzettársítás terheli a rendszerváltáskor kialakult „vállalkozó” szavunkat. A tiszteletre méltó kivétel nap mint nap küzd meg ezekkel az előítéletekkel, és próbál mind viselkedésben, mind megjelenésben mást képviselni, mint az a bizonyos réteg. A jó renomé erősítésének egyik alkalmas eszköze lehet egy olyan autó, mint a Subaru Outback, mely egyszerre józan és gazdaságos, ugyanakkor a luxus érzetéről sem kell lemondania a sofőrnek és utasainak.

Besorolás szerint a kombi gépkocsik és a hobbiterepjárók előnyös tulajdonságait ötvöző SUV-ok kategóriájának tagja, ezáltal éppen megfelel a hazai kihívásoknak: a szélsőséges időjárási körülmények és útviszonyok sem okoznak gondot, a 2,5 literes boxermotor erejét az útra parancsoló, állandó négykerék-meghajtásos futómű jól vizsgázik hóban, sárban, deres autópályán vagy kátyúk között is.

A kiváló hajtásláncból talán csak a 4-sebességes automata váltó hívja fel magára a kelleténél többször a figyelmet. Hajlamos túlkapásokra, és nem feltétlenül igazodik jól a sofőr elképzeléseihez, és lábmunkájához. Némi türelmet igényel a váltások előtti habozása, valamint az, hogy néha minden óvatosság ellenére is a kívántnál jobban felpaprikázza magát a motor, ahelyett, hogy felváltana. A félautomata állásban, illetve a Sport üzemmódban viszont éppen ez a „bevállalós”, japánosan pörgős karakter növeli az élvezetet, igaz ilyenkor már bőven 12 liter fölötti értéket mutat a pillanatnyi fogyasztás.

Az Outback normál állapotában kifejezetten étvágytalan; a zavartalan cirkáláskor méretét és erejét meghazudtolóan 6–7 liter között fogyaszt, még az autópályák belső sávjában szokásos tempónál is. Persze a városi szakaszokat, autópályákat és jelentős dugókat is magában foglaló egész hetes átlagunk azért 12,4 literre szaladt fel.

A remek menettulajdonságok igényes és szép külsővel párosulnak. Az Imprezánál kialakított egyéni orrkiképzés nem jelenik meg a márka többi típusánál, az Outback tradicionális, klasszikusan szép frontmegoldással büszkélkedhet. Az autó masszív, mégis „könnyűléptű” példány benyomását kelti, amit a panoráma tetőablak és a motorházról induló szép ívek is fokoznak.

A több mint 4,7 méteres hosszúság és a 155 centis magasság ugyan tekintélyt parancsoló, ám inkább elismerően irigy pillantásokat provokál, mintsem félelmet vagy rosszalló megjegyzéseket. A benne ülők elsősorban nem a vagyoni helyzetük, hanem stílusuk, igényességük és mértékletességük alapján mérettetnek meg.

A sima gépkocsikhoz képest némileg magasabb üléspozíció, a húszcentis hasmagasság és a minden irányban jó kilátás a jármű méretei ellenére is aggodalmaktól mentes parkolást tesznek lehetővé. Ráadásul a forgalomban lényegesen több információ észlelésére adnak módot.

A nálunk járt 2,5 literes, automata váltós és a tolatóradar kivételével minden fontos extrát magában foglaló példány ára mintegy 11 és fél millió forintba kerül. Ez az ár a kategória skandináv és német képviselőiénél két-három millióval kedvezőbb, miközben az autó a vezetési élmény és a kényelem terén is felveszi velük a versenyt.

A tesztautót a Subaru magyarországi vezérképviselete, az Emil Frey Import Kft. bocsátotta rendelkezésünkre. További információk a www.subaru.hu megújult honlapon találhatóak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik