Toby Nicol kommunikációs igazgató közölte: a budapesti repülőtér „egyike a legdrágábbaknak” az easyJet hálózatában. Az illetékes pontos áradatokat nem fedett fel, de azt mondta: a Budapest Airport díjszabása „közelíti” a párizsi Charles de Gaulle repülőtérét.
Arra a kérdésre ugyanakkor, hogy az easyJet fontolóra vette-e budapesti járatainak ritkítását, Nicol azt mondta: ez „csak a lehetséges legrosszabb forgatókönyv”, a cég jelenleg tárgyal a budapesti repülőtér-üzemeltetővel, és reménykedik az árvita rendezésében.
Az easyJet tavaly kezdett komoly járatoffenzívát Budapestre. A 2004. május 1-jén, Magyarország EU-csatlakozásának napján indult lutoni járat bevezetése után néhány hónappal indította budapesti járatait a cég a Heathrow utáni második legnagyobb brit repülőtérről, a Londontól délre fekvő Gatwickről (Heathrow-ról az easyJet egyáltalán nem üzemeltet járatokat).
Az easyJetnek jelenleg összesen már hét európai repülőtérre – London Gatwick, London Luton, Bristol, Newcastle, Berlin, Dortmund és Genf – vannak közvetlen járatai Budapestről. Ezzel Budapest az easyJet legnagyobb kelet-európai központja.
Részt vehet-e a gázai rendezésben Magyarország?
A gázai béketerv egyik fontos eleme a nemzetközi stabilizációs haderő (ISF) létrehozása. Ebben csak olyan államok juthatnak szerephez, amelyeket mind Izrael, mind az USA elfogad. Magyarország ilyen állam – kérdés, hogy szerepet és felelősséget akarunk-e vállalni valamilyen módon a palesztin kérdés rendezésében.
