A magyar automatizált és integrált légiforgalmi irányító rendszer (angol nevének rövidítésével Matias program) második fázisa 13,9 millió dollár és 17 millió euró beruházással épült ki.
A program még a 90-es évek elején indult. Az első fázist Eurocat 2000 néven 1999 decemberében helyezték üzembe, és az 20 millió dollár ráfordítással készült el. A beruházást részben az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből finanszírozta a légiforgalmi irányító szolgálat.
A most üzembe helyezett második fázis nagyobb kapacitást és fejlettebb szolgáltatást biztosít, és ezzel növeli a légiforgalmi irányításban a hatékonyságot. Kis Barnabás magyarázata szerint a Matias program első fázisa előtt egy légiforgalmi irányítóra évente 2700 repülőgépmozgás jutott, az új rendszerben már 2920, ami 8,3 százalékos hatékonyságjavulást jelent. A Matias rendszer teljes kiépítésével és üzembe helyezésével további 10 százalékos hatékonyságjavulást remél a HungaroControl – tette hozzá a főosztályvezető.
„Vitéz Dávid, Szentpéteri Andrea, Karácsony meg aki előtte volt” – kire bíznák az emberek Budapestet?
Öten szálltak versenybe a főpolgármesteri székért. Ki vezesse közülük Budapestet? Erről kérdeztük az utca emberét.