Üzleti tippek

Nincs megállás!

Semmi sem állandó, változnak a piaci pozíciók, a technika, a fogyasztói szokások. E számunk címlaptörténete például jól mutatja, milyen gyors lehet a piaci átrendeződés a magyarországi ügynökségek piacán. A Zenith Optimedia július óta megszerzett új ügyfelei jóvoltából hamarosan megduplázza eddigi bevételét, és az ügynökségek rangsorában a hetedik helyről a harmadikra ugrik.
A közeljövő átalakulását egyre inkább a technikai fejlődés határozza meg, így nagyon is érthető, miért foglalkozott szinte minden előadó ezzel a témával az idei Golden Drumon. Mint helyszíni tudósításunkból kiderül, egyre nyilvánvalóbb: a mai fiatalok életét az interaktív televízió, az sms és az iPOD dominálja. Ahhoz, hogy a kihívásoknak meg tudjanak felelni, az ügynökségeknek és a hirdetőknek tudatosítaniuk kell magukban: az interaktivitás egyre hangsúlyosabb szerephez jut, és ezzel párhuzamosan a reklámok és a brandek sokkal emberközelibbé válnak. A reklámozás és a szórakoztatás közötti határvonal mind inkább elmosódik, és a marketingkommunikációs szakma résztvevőinek is újra kell gombolniuk a kabátot, másként kell viszonyulniuk mind az ötletekhez, mind az ügyfelekhez. Ez azt is jelenti, hogy egyre újabb médiaeszközök alakulnak ki, a mozgó citylightoktól a szagos buszmegállón át az interaktív óriásplakátig.

Jól példázza ezt, hogy a virtuális online játékközösségek 30 milliót meghaladó lélekszáma magára vonta a hirdetők figyelmét is. 2004-ben olyan mamutok léptek erre a piacra, mint a Levi’s, a Nike és a Coca-Cola. Felismerték: a fogyasztókért vívott harc új csatamezőkön dőlhet el. A virtuális világban a legfontosabb az avatárok, a karakterek fizikai megjelenése. Akár a való világban, a virtuálisban is fontos, ki hogy fest, mije van. Ezért ma már például az avatárboltokban Levi’s ruhákat lehet venni vizuális identitásúaknak. És ezzel még nincs vége, mert az online ruhákat élőben is árulni kezdték, az „akarsz valódit” headline-nal csalogatva. Az ötlet működik, hasonlóan a Levi’s indulásához. Amikor 1848-ban Kaliforniában kitört a híres aranyláz, az aranyásók tízezrei bíztak abban, hogy ők lesznek Amerika leggazdagabbjai. Egy huszonéves New York-i szabó és üzletember, Levi Strauss meglátta bennük a piacot. Tudta: ezek az emberek mind erős és tartós ruhára vágynak, amiben nyáron sem sülnek meg. Így gyorsan össze is csomagolta készletét, áttette székhelyét a nyugati partra, és elég jól bejött neki a biznisz.
Szóval nincs megállás, új piac mindig lesz, csak meg kell találni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik