Sohár István, a Volánbusz Közlekedési Rt. vezérigazgató-helyettese elismerte: az olcsó repülőgépek megjelenése óta a Volánbusz nemzetközi utasforgalma folyamatosan csökken.
A Volánbusz esetében negyven százalékkal apadt a londoni és párizsi forgalom, emiatt ritkítják is a járatokat.
Bár a cég április elsejétől több kedvezményt is bevezetett nemzetközi járataira – amelyek mértéke esetenként az ötven százalékot is eléri –, mégsem tudják felvenni az árversenyt a fapados légitársaságokkal. A cég forgalmának mintegy 5-6 százalékát kitevő nemzetközi utasforgalom számára igazi növekedési lehetőséget azok az úti célok jelentenek, ahová egyelőre nincsenek fapados járatok – véli a vezérigazgató-helyettes. Ezek közül kiemelt jelentőségű a dalmát tengerpart.
Szerencsésebb helyzetben van a kulturális utazásokat szervező Kisalföld Volántourist, számára egyelőre nem jelentenek konkurenciát a diszkont-légitársaságok – mondta Horváth Vilmos, a társaság idegenforgalmi üzletágának igazgatója. A cég fő profilját jelentő nagyobb távolságú utaknál kitart az utazóközönség a buszjárataik mellett.
„Az én fiam megint elkezdte a hasát csapkodni” – kihúzták az autista gyerekek lába alól a talajt
A tanévkezdés előtti pénteken tudták meg a szegedi Wesley iskola diákjai és szüleik, hogy hétfőn már nem nyit ki az intézmény. Négy, autista gyermeket nevelő szülő mesélte el, milyen hatással van a bezárás a gyermekeik és a családjuk életére.