Üzleti tippek

Kéretlen hangpostája miatt kap büntetést a Vodafone

Gazdasági erőfölénnyel való visszaélésnek minősítette a Vodafone hangposta szolgáltatásának sikertelen hívások esetén is kötelezően bejelentkező szolgáltatását a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa (GVH).

A határozatot megalapozó versenyfelügyeleti eljárás során megállapításra került, hogy a Vodafone, az előfizetői felé irányuló sikertelen hívásokat úgy végződteti hangpostában, hogy a hívó fél előzetesen semmilyen formában nem értesül a hívott fél el nem érhetőségéről, csak azáltal, hogy a hangposta automata szövege és ezzel együtt a felépült hívásokkal egyenértékű díjfizetési kötelezettsége elindul.

E jogsértő gyakorlat következtében azoknak is meg kell fizetni a hangposta szolgáltatás időarányos díját, akik egyébként nem szándékoztak a hangposta szolgáltatást igénybe venni, azaz üzenetet hagyni.

A Versenytanács megítélése szerint a fent leírt gyakorlat tisztességtelen többletbevételt eredményez a Vodafone számára, és egyben indokolatlan többletfizetési terhet ró a bármely más hálózatból indított hívásokat kezdeményező előfizetőkre is.

Ezért a jogsértő magatartás folytatását a Versenytanács megtiltotta, de a határozat végrehajtására 90 napos haladékot adott a Vodafone-nak és bírság kiszabására sem került sor. A Versenytanács által a jogsértő állapot megszüntetésére biztosított három hónap elegendő arra, hogy a Vodafone az általa legkedvezőbbnek ítélt módon szüntesse meg a jogsértő állapotot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik