A határozatot megalapozó versenyfelügyeleti eljárás során megállapításra került, hogy a Vodafone, az előfizetői felé irányuló sikertelen hívásokat úgy végződteti hangpostában, hogy a hívó fél előzetesen semmilyen formában nem értesül a hívott fél el nem érhetőségéről, csak azáltal, hogy a hangposta automata szövege és ezzel együtt a felépült hívásokkal egyenértékű díjfizetési kötelezettsége elindul.
E jogsértő gyakorlat következtében azoknak is meg kell fizetni a hangposta szolgáltatás időarányos díját, akik egyébként nem szándékoztak a hangposta szolgáltatást igénybe venni, azaz üzenetet hagyni.
A Versenytanács megítélése szerint a fent leírt gyakorlat tisztességtelen többletbevételt eredményez a Vodafone számára, és egyben indokolatlan többletfizetési terhet ró a bármely más hálózatból indított hívásokat kezdeményező előfizetőkre is.
Ezért a jogsértő magatartás folytatását a Versenytanács megtiltotta, de a határozat végrehajtására 90 napos haladékot adott a Vodafone-nak és bírság kiszabására sem került sor. A Versenytanács által a jogsértő állapot megszüntetésére biztosított három hónap elegendő arra, hogy a Vodafone az általa legkedvezőbbnek ítélt módon szüntesse meg a jogsértő állapotot.
Kínaiak nyomulnak a Liszt Ferenc repülőtér környékén, hogy uniós hídfőállást építsenek
A budapesti reptér az e-kereskedelmi áruk szállításának, vámkezelésének az egyik legforgalmasabb európai csomópontja lett a koronavírus-járvány óta. A drasztikusan megnőtt csomagmennyiség egyre gyakrabban okoz káoszt a csomagküldő cégek szolgáltatásában, miközben a kínai csomagok kézbesítése igen hálátlan feladat.