Az ACNielsen Piackutató hétfői sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a magyar piac mára telítetté vált és a nagyobb élelmiszerláncok további terjeszkedése már csak egymás rovására történhet.
A FigyelőNet által megkérdezett áruházláncok általában úgy gondolják, hogy a magyar piac telítettsége relatív, hiszen még mindig van igény és lehetőség a további terjeszkedésre. Sőt Laber Zsuzsa, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója szerint terjeszkedni kell, mert aki leáll, annak vége. A piac telítettsége inkább Budapest közvetlen vonzáskörzetére igaz, hiszen vidéken sokkal kevesebb a hiper- illetve szupermarket, így ott még nagyobb létjogosultságuk van az újabb áruházaknak – mondta Gillemot Katalin, az Auchan vezérigazgatóságának munkatársa. A Tesco új üzleteinek nyitását például közvélemény-kutatásaikra alapozott felmérések nyomán dönti el, amelyek szintén alátámasztják a vidéki terjeszkedés lehetőségét – nyilatkozta Danks Emese, a Tesco kommunikációs igazgatója. Abban szintén egyetértettek a megkérdezettek, hogy a terjeszkedés miatt kiéleződő verseny inkább a kisebb üzletekre lesz negatív hatással, de a vásárlók szemszögéből nézve mindenképp kedvező helyzetet teremt.
Tehát a térhódítás nem áll le: az Auchan magyarországi terveiben idén egy, az elkövetkezendő 3-5 évben pedig még 8-10 új hipermarket megnyitása szerepel– árulta el a FigyelőNetnek Gillemot. A Tesco a jelenlegi 43 áruházból álló láncolatát idén még 15-16 új nyitásával bővítené a tervek szerint – közölte Danks. A Spar Magyarország pedig Laber elmondása szerint 3-4 Interspar hipermarkettel, illetve 16 Spar szupermarkettel erősítene.