A Németországban jövő januárban bevezetésre kerülő elektronikus díjszedés fedélzeti egységét, „műholdvevő”-jét hazánkban is beszerelik majd.
A rendszer bevezetése augusztus 30 óta csúszik, részint műszaki okokból, részint uniós aggodalmak miatt. A német sztrádákon ugyanis minden kamionnak fizetnie kell, de a német fuvarosok megkapják kormányuktól a befizetett összeg ellentételezését. Az uniós bürokraták ezt diszkriminatívnak ítélik.
A késlekedés kifejezetten jól jött fuvarozóinknak, hiszen fennállt a veszélye, hogy a magyar kamionokba nem kerülhet időre a műholdas járműkövető rendszer fedélzeti egysége, s ezért a helyszínen kell majd leróniuk a díjat.
Jelenleg a fedélzeti egységek beszerelését csak a Németországgal határos országokban végzik az erre kijelölt szakműhelyek, így a magyar fuvarosok arra kényszerültek volna, hogy Ausztriában vagy Csehországban rendeljék meg a munkát.
A közlekedési tárca a napokban tárgyalásokat folytatott Németországban. A rendszert kialakító Toll Collect Gmbh. ígéretet tett arra, hogy Magyarországon is biztosítják a beltéri egységek beszerelésének lehetőségét. További eredmény, hogy megvizsgálják a magyar fuvarozók által több tranzitállomásnál használt bejelentkező rendszer magyar nyelvű kiegészítésének lehetőségét. A tárgyalásokat szakértői megbeszélések követik, a beltéri egységek beszerelésére alkalmas cégek, valamint a magyar nyelvű bejelentkezést lehetővé tevő határállomások meghatározására.
Az Azahriah-jelenségnél már csak a róla készült „dokumentumfilm” szürreálisabb
Megnéztük Mazzag Izabella műfajilag nehezen besorolható filmjét az első magyar szupersztárról. Mi vagyunk Azahriah – kritika.