Üzleti tippek

Fehér Erzsébet

A régi motoros

Amíg megfog az újdonság egy-egy dologban, amíg dühös tudok lenni, ha valami nem sikerül, amíg lelkesíteni tud, amit csinálok, addig fogom csinálni – állítja Fehér Erzsébet. A 18 tagvállalatból álló, tavaly 28 milliárd forintos árbevételt elérő Pannonplast-csoportot vezető menedzser – harmadik unokájára büszke nagymamaként is – talán az egyik legkitartóbb, legszívósabb üzletember a mai magyar palettán. Mindmáig szilárd akaratereje alapvetően “megszállott” szakmaszeretetéből adódik. A napi 8-9 órányi munka után, esténként, újabb 3 órát tölt a sajtó és a szakirodalom társaságában, és általában a hét végére is hazaviszi munkáját. “Ez a szakma leköt, ez érdekel, nem a pénzért és nem is a hatalomért csinálom, elhiheti” – mondja határozottan.
Minden bizonnyal ennek a hozzáállásának köszönheti, hogy immár 23. éve irányítja a műanyagipari céget, s ezzel ő a legrégebben pozíciójában lévő nagyvállalati vezető idehaza. Ragaszkodását azzal magyarázza, hogy minden időszakban megtalálta a cégnél a kihívásokat, hisz nagyon változó iparági és gazdasági környezetben kellett bizonyítania. “Csodálatos ez az ipar, ma már háromszor-ötször annyi műanyag alapanyagot használnak a világban, mint amikor elkezdem itt dolgozni.”

Eredmények

 
• Kitűnő befektetői kapcsolattartás, multinacionális cégek megnyerése
• A Pannonplast-csoport stabil növekedési pályán tartása erős versenyhelyzetben

A nyolcvanas évek elején a cég elsőként kapott világbanki kölcsönt, az első magyar-japán vegyes vállalatot is a Pannonplast alakította az évtized közepén, s a privatizációja is a legelsők között zajlott le. A Budapesti Értéktőzsdére 1994-ben került a vállalkozás, melynek kommunikációja a börzei cégeknek is követendő például szolgált. A csoport árbevétele 1996 óta közel háromszorosára nőtt, s ilyen arányban javult a működési cash-flow is. Igaz, az adózott eredmény – részben a később már hitelből finanszírozott növekedés következtében – 1999-ben és 2000-ben már csökkent. Nagyra törő tervekben viszont nincs hiány: a környező országban további termelő üzemeket vásárolnának, új tevékenységi körökkel bővítenék a profilt, s a folyamatos termékfejlesztés is napirenden van.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik