Pénzügy
Tatabánya, 2017. november 29.
A megújult tatabányai Interspar nagyáruház az avatás napján, 2017. november 29-én.
MTI Fotó: Bodnár Boglárka

Csúnya átverésnek tűnik a Spar bőröndakciója

Vaskor Máté
Vaskor Máté

újságíró. 2018. 05. 15. 18:04

Korábban a témában:

59 százalékos kedvezménnyel, 49999 forint helyett 20299 forintért plusz 20 kuponért kínál gurulós kabinbőröndöt a Spar, csakhogy az Ellenhammer márkájú kisbőröndhöz online akció nélkül is olcsóbban hozzá lehet jutni, írja a 444.hu.

A német Amazonon 54,95 euróért – átszámítva 17300 forintért – árulják a terméketnormál áron, ingyenes magyarországi szállítással.

A lap megjegyzi, ugyanezt a táskát a brit Amazonon most 83,91 fontért, vagyis 30250 forintért plusz postaköltségért vehetjük meg. Bár ez magasabb a magyar Spar áránal, még így jóval olcsóbb az eredetiként feltüntetett 50 ezer forintnál.

Az üggyel kapcsolat a Gazdasági Versenyhivatal felhívta rá a figyelmet, hogy

a leírtakkal összefüggésben elsősorban a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényben foglaltak megsértése merülhet fel.

A GVH – utalva több korábbi döntésére – azt is kiemelte, hogy az is lényeges kérdés hogy a közölt nem akciós magasabb árat korábban ténylegesen alkalmazta-e a vállalkozás.

Közölték, hogy az olvasói levelet panaszként kezelik, és amennyiben valószínűsíthetővé válik a GVH hatáskörébe tartozó jogsértés, a GVH versenyfelügyeleti eljárást indít.

A Spar a lap megkeresésére úgy reagált,

a hűségpont nélküli ár a márka által javasolt fogyasztói ár, de a piacon és főleg az online piacon lehetnek ettől eltérő árak kereskedőnként, melyet a márka sem tud minden egyes eladási ponton ellenőrizni. A ténylegesen érvényesülő kiskereskedelmi ár nem feltétlenül egységes, eltérhet földrajzi régiónként, a különböző értékesítési csatornákban. Az ajánlott fogyasztói ár esetében – lévén, hogy az ajánlás – a márka nem tudja garantálni, hogy az ajánlott ár mindenképpen érvényesül.

Hozzátették, a SPAR Magyarország azokat a hűségpont nélküli árakat alkalmazta a hűségprogram során, melyeket az Ellehammer márka javasolt.

Kiemelt kép: MTI/Bodnár Boglárka

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

A Facebook logo is seen on an iPhone in this photo illustration on November 20, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.