Az InfoRádióban Németh Erzsébet tudatosságot, önfegyelmet ajánlott az embereknek, hiszen a Black Friday lényege, hogy ömlik a rengeteg – kihagyhatatlan – ajánlat. A hirdetések azt sugallják, óriási veszteség éri azt, aki kimarad. Az akcióknak amúgy is óriási a vonzereje, az ilyen intenzív kampánynak, különösen karácsony előtt, kevesen tudnak ellenállni.
Ez az impulzusvásárlásnál is súlyosabb, mert ez egy veszteségelkerülő, versengő vásárlássá torzul.
A szakember szerint vásárlás előtt fel kell mérni, mire van szükség, nem kell olyat venni, amire nincs, csak ezért, hogy
majd egyszer biztos jó lesz nekünk vagy valakinek.
Nem ritka, hogy a vásárlók sok olyan dolgot vesznek, amire sohasem lesz szükségük, vagy később jönnek rá, hogy a termék olcsó volt, de nem tetszik, nem jó és már van belőle.
Ezek a fajta hirtelen vásárlások nem jó dolgok, nem javítják az életminőséget. Ha tényleg azt vesszük, ami kell nekünk, nem veszünk se kisebbet, se nagyobbat, se hármat, mert akciós, akkor azonban ki tudjuk védeni a veszélyeket
– tette hozzá Németh Erzsébet.
A magyar fogyasztókat egyébként az előre nem tervezett cikkek megvételére leginkább az árengedmények ösztönzik, a bőség és újdonság varázsa az elmúlt években csökkent.
Kiemelt kép: MTI/Balázs Attila