Fontos lépést tett a banki szolgáltatások digitális elérését biztosító úton az OTP Bank azzal, hogy bevezette a teljes egészében online intézhető személyi kölcsönt a piacra – írja a pénzintézet közleményében. Ez az első olyan, valóban online hiteltermék Magyarországon, amelynek igénybevételéhez lényegében semmi másra nincs szükség, mint egy internetes eszközre.
Az igénylés pár perc alatt kitölthető, az ezt követő, néhány perces hitelbírálati folyamat és átutalás pedig automatikus – mutatta be a megoldást újságírók előtt a bank vezérigazgató-helyettese, Kovács Antal. Az igénylést követően akár egy órán belül az ügyfél számláján lehet a szabadon felhasználható összeg.
Az online személyi kölcsön jól tükrözi, hogy a bank mit gondol a hagyományos banki szolgáltatások digitalizálásáról: ez a módszer tökéletesen alkalmazkodik a hiteligénylő lehetőségeihez és életritmusához, miközben maximálisan kiszolgálja a biztonságos, gyors és kényelmes szolgáltatáshoz fűződő igényét is.
Tágítanák a kört
A hitelintézet internetbankján keresztül igényelhető személyi kölcsönt 2016 szeptember óta érhetik el a pénzintézethez érkező jövedelemmel és internetbanki hozzáféréssel rendelkező ügyfelek.
A cél az, hogy rövid időn belül a jövedelem-jóváírással nem rendelkező, valamint azok számára is elérhető legyen ez a lehetőség, akik még nem a bank ügyfelei. Az eddigi tapasztalatokról a banki vezető elmondta, az elmúlt hónapokban több mint ezer ügyfél igényelt személyi kölcsönt online, a folyósított összeg pedig már meghaladta az 1 milliárd forintot.
Több mint 50 további digitális fejlesztés
A bank számos digitális fejlesztése már elérhető. A Simple mobil-applikáció elérte a 250 ezres felhasználói létszámot, a bankkártyás vásárlások után visszatérítést biztosító kedvezményprogramot pedig negyedmillió felhasználó vette igénybe az elmúlt évben. Néhány hónapja indult az OTPdirekten szabadon, az ügyfél élethelyzetének megfelelően személyre szabható számlacsomag is, 35 ezer ilyen online számlát nyitottak eddig a bank ügyfelei. A hitelintézet sikeresnek tartja az interneten indítható mikro- és kisvállalkozói számlanyitási lehetőséget is.
Az ügyféligényeket szem előtt tartva a bank jelenleg több mint 50 különböző digitális fejlesztésen dolgozik, köztük mobilfizetési megoldáson és további, papírmentes ügyintézést lehetővé tévő szolgáltatások bevezetésén. A cél az, hogy ügyfeleink szabadon választhassák meg, hogy személyesen a bankfiókban, vagy a számítógépükről, vagy telefonjukról szeretnék intézni banki ügyeiket. Azon dolgozunk, hogy minden módon és csatornán ugyanazon a magas szolgáltatási színvonalon és biztonsággal tehessék ezt meg – emelte ki a sajtótájékoztatón Kovács Antal vezérigazgató-helyettes.
Hozzátette: a digitális fejlesztések kiegészítik, támogatják a fióki személyes kiszolgálást, de nem pótolják azt. A bank ügyfelei a jövőben is számíthatnak a 400 fiókban elérhető személyes ügyintézői és tanácsadói szolgáltatásra.